Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa PX 200 cc motor


Thomas78

Aanbevolen berichten

Zijn er hier Vespa px liefhebbers die onder hun 125 cc een 200 cc motor geplaatst hebben? 

Wat moet je allemaal aanpassen? 

En loont het de moeite? 

Ik weet dat deze 200 cc blokken moeilijk te vinden zijn maar het is ook niet dringend. 

Alle raad is welkom. 

Link naar reactie

De ophanging bij Vespa PX kaders voor de motorblokken van 125, 150 en 200cc zijn identiek dus je zal niets moeten aanpassen, Tenzij je een motorblok met mengsmering neemt en je dit origineel niet had dan zal je wat extra moeten aanpassen (gat in kader maken voor kijkglas, andere naftbak met mengsmering bakje eronder, etc... Ga je voor hetzelfde type motorblok, maar dan enkel andere cc's dan is er volgens mij geen andere aanpassing nodig.

Ik had een 125cc mengsmering en daar steekt nu een 200cc mengsmering blokje onder en heb niets aangepast, behalve de uitlaat en de carburator natuurlijk, maar dat lijkt me voor de hand liggend.

Dit is naar mijn bescheiden mening zeker de moeite waard. De Vespa trekt veel vlotter en harder op (ook met passagier), rijdt sneller, veel minder vermogen verlies als je bergop rijdt en veel betrouwbaarder dan een 'gekittelde 125' (tenzij je daar massa's geld aan uitgeeft).

Link naar reactie

Dank je. 

Ik heb er nu ook één met mengsmering. 

Mijn px is van 2015. 

Dus nu een 200 cc blokje zoeken. Al zal dat iets anders zijn en ik veel geduld moeten hebben vrees ik. 

Mocht er iemand één op overschot hebben hoor ik het graag. 

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...