GS 160 Geplaatst: 4 juni 2006 Delen Geplaatst: 4 juni 2006 Na lang twijfelen heb ik het toch gedaan, een splinternieuwe PX200 motor in mijn GS160! Heel trots post is hier enkele foto's: Veel dank aan scootermarket! Ben nu volop bezig met hem te roderen! :-( En nee, mijn GS blokje is niet te koop, deze blijft mooi in mijn buurt en zal nooit voor altijd gescheiden worden van het frame ;-) grtz, Nikolas Link naar reactie
spiceman Geplaatst: 4 juni 2006 Delen Geplaatst: 4 juni 2006 Zijn er aanpassingen nodig geweest aan het frame ? Wat is het kostenplaatje ? Ik ben van plan om volgend seizoen ook een nieuwe px-200 blok aan te schaffen ... Link naar reactie
gio695 Geplaatst: 4 juni 2006 Delen Geplaatst: 4 juni 2006 Ziet er netjes uit! Die aanpassingen lijken me ook interressant om te weten... Link naar reactie
GS 160 Geplaatst: 4 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2006 Van het kostenplaatje gaat je mond echt openvallen, een nieuwe PX200E motor kost, dat weet iedereen wel, een 1250 euro, incl. uitlaat en carbu. Ik heb gekozen voor de simpelste manier, zonder batterij en zonder elektrische starter! Op deze manier valt het wel mee maar er komt toch nog heel wat bij kijken. Eerst en vooral past het blok perfect onder een GS160, het is zelfs iets compacter dan een GS160blok. Er moeten dus geen aanpassingen aan het frame worden gemaakt! Ook de originele schokdemper past perfect op de nieuwe motor. De kabelboom moet wel gewoon aangepast worden maar er is toch gekozen geweest om deze volledig te vervangen, om alle problemen uit te sluiten. Een GS160 werkt natuurlijk op 6V en een PX motor op 12V, alle lampjes e.d. dus ook vervangen. De velgen van een PX zijn ook anders dan deze van een GS160, nu zit er dus een andere velg op het achterwiel dan op het voorwiel. Maar dit geeft geen verdere problemen, de wielen staan mooi op één lijn. Maar je zal wel moeten kiezen of je nu een reserveband voor het voorste of voor het achterste wiel meesleurt. Wil je elektrisch kunnen starten of pinkers hebben, dan zal je zoizo met een batterij moeten werken en zullen er nog heel wat ingewikkelde aanpassingen moeten gebeuren, met een wel veel hoger prijskaartje. Voor mij moest dit absoluut niet. Er is nog wel hier en daar wat aangepast wat de kostprijs natuurlijk wel fors laat toenemen, maar al bij al, het is te doen. En ik ben nu zeker dat ik een super degelijke motor onder mijn GS160 heb hangen waar ik jaren, misschien zelfs 10tallen jaren plezier van zal hebben. Voor meer vragen, informeer bij scootermarket. grtz Link naar reactie
Scooterboy Geplaatst: 4 juni 2006 Delen Geplaatst: 4 juni 2006 Je hebt een electrische starter die nie werkt?!Da begrijp ik nie?! Link naar reactie
GS 160 Geplaatst: 4 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2006 Jep, die zit op de motor, maar om die effectief te laten werken kwam er nog eens een 200 a 300 euro bij! Het is misschien wel handiger, maar zo kicken, da heeft toch ook iets!? Als jij hem voor mij gratis wil "aansluiten", kom ik meteen langs hoor :-) Link naar reactie
bobo Geplaatst: 4 juni 2006 Delen Geplaatst: 4 juni 2006 leuk speeltje mr gs 160 ik zou u er dolgraag eens door kapellen zien crossen... Link naar reactie
GS 160 Geplaatst: 4 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2006 @ bobo: ik rij dan echt zo kei veel rond... Kent ge diene badkamergroene V50 van mij ni dan? Waar woont ge ongeveer ergens? Link naar reactie
Mod66 Geplaatst: 5 juni 2006 Delen Geplaatst: 5 juni 2006 grappig da je op voorhand moet kiezen of je een 8" of 10" platte band zal hebben... ik zou een 8" reserve meenemen. als je in bende rijdt, dan is er altijd wel ene die een 10" reservewiel mee heeft, 8" eerder weinig. Link naar reactie
Mod66 Geplaatst: 5 juni 2006 Delen Geplaatst: 5 juni 2006 oeps, missertje van me, 't is alleen maar de velg die anders is zeker? Link naar reactie
bobo Geplaatst: 5 juni 2006 Delen Geplaatst: 5 juni 2006 @ bobo: ik rij dan echt zo kei veel rond...Kent ge diene badkamergroene V50 van mij ni dan? Waar woont ge ongeveer ergens? dichtbij de flikken, aan het pleintje van klavertje 4 school nu je het zegt, badkamergroen...volgens mij woon jij in de buurt en zag ik je nog laatst in de chr pallemanstraat, toen ik me ging bezatten in't houten kot Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 5 juni 2006 Delen Geplaatst: 5 juni 2006 Er zal waarschijnlijk ook wel een voltregelaar zijn geplaatst. Ik heb ook een nieuwe PX 200 motor met electrische stater in mijn oldtimer zitten. De electrische starter heb ik eraf gehaald want als je die wilt gebruiken moet je een batterij plaatsen. Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 6 juni 2006 Delen Geplaatst: 6 juni 2006 Wat is dat voor rubber tussen het frame en orginele 200 carbhuisaanzuigrubber? Smallframerubber? Link naar reactie
GS 160 Geplaatst: 6 juni 2006 Auteur Delen Geplaatst: 6 juni 2006 @ T5scooterboy: mooi da je da opmerkt! Das ook inderdaad een vervelende aanpassing geweest... Danny heeft mij dit allemaal uitgelegd, er is een beetje vanalles gebruikt daarvoor, van verschillende modellen maar uiteindelijk zijn ze er weer in geslaagd om dit keurig af te werken. De hele uitleg ben ik vergeten (>>>info@scootermarket.be<<<). Link naar reactie
gio695 Geplaatst: 6 juni 2006 Delen Geplaatst: 6 juni 2006 Ze hebben dus aan uw carrosserie staan slijpen en lassen zo te zien... Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 7 juni 2006 Delen Geplaatst: 7 juni 2006 nee gio, das ni nodig, lees hierboven Link naar reactie
gio695 Geplaatst: 7 juni 2006 Delen Geplaatst: 7 juni 2006 mmmm...In ieder geval een mooie machine, waar je zeker veel plezier aan gaat beleven... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.