Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hello vespaworld


gauthierhu

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

Heb gisteren in afwachting van mijn goedkeuring op dit profiel al eens kunnen rondneuzen op de verschillende topic's. Ikzelf ben al een tijdje fan van Vespa, vind het zalig als ik vroeger eentje zag op straat. Heb 3 maand geleden toen de zon al wat begon uit te komen mij laten verleiden om er eentje aan te schaffen namelijk eentje uit 1967 met een 50cc motor. Dit om samen met mijn vriendin bij warme temperaturen een toertje te doen. De vespa zelf heb ik bij een verzamelaar gekocht niet ver van bij mij vandaan, een eerlijke man die mij goed geholpen heeft. De brommer zou volledig gerestaureerd zijn (daarvan heb ik papieren) maar toch sukkel ik met volgende:

- In 2de versnelling heeft de brommer echt te weinig kracht om met 2 op te rijden. Wat natuurlijk super spijtig is aangezien ik en mijn vriendin die voor ons samen hadden gekocht en normaal dit wel mogelijk moest zijn. Dus momenteel lukt het niet om er samen op te rijden.Had een 50cc gekozen om te beginnen eigenlijk en zou normaal voldoende moeten geweest zijn volgens de verkoper.

- Soms slaag ik er helemaal niet om hem te starten zelf na een paar dagen wachten.

- Plots dan terug wel maar na een ritje van 7km ongeveer krijg ik hem bijvoorbeeld maar niet terug gestart. Zelf door hem in gang te lopen lukt niet, ik probeer dan eens met een beetje start pilot. Dan lijkt het alsof hij start maar zodra je gas geeft valt hij terug stil. 

Nu ben ik zowat ten einde raad. Het lijkt erop dat ik deze zomer er niet meer zal kunnen van genieten. Zelf durf ik er niet aanwerken, maar durf hem ook niet zomaar in de brommerwinkel op de hoek binnenbrengen. Ik zou nu eens willen proberen met een andere bougie, alhoewel er zat eigenlijk nog maar een nieuwe in toen ik hem aankocht. 

Ik denk echt wel dat de motor eens moet nagekeken worden door iemand met de nodige kennis. Zelf heb ik ten einde raad al eens opgezocht of het misschien beter is om direct een 75-kit op te steken met de juiste combinatie (hierover heb ik al een ander teruggevonden in de topics). Misschien is dit ook helemaal niet nodig? Is er iemand uit de buurt van Nazareth-Eke, die eventueel eens wil komen zien? Dit natuurlijk met een vergoeding.

Ik hoop dat ik zo snel mogelijk terug kan rond toeren. En hoop op enige reactie.

Alvast een foto toegevoegd van het probleem geval.:P

Groeten,

Gauthier

20160508_143022.jpg

Link naar reactie
10 uren geleden, gauthierhu zei:

 De vespa zelf heb ik bij een verzamelaar gekocht niet ver van bij mij vandaan, een eerlijke man die mij goed geholpen heeft. De brommer zou volledig gerestaureerd zijn (daarvan heb ik papieren)

- 20160508_143022.jpg

Zeer mooie vespa en jammer dat je niet tevreden bent maar kan je niet terug naar de verkoper gaan?

Link naar reactie

@TonyC Hij heeft me al 2x gedepanneerd omdat ik hem maar niet kon starten als ik hem kocht, hij kwam er dan om met zijn camionette en toen hij "zogezegd" gemaakt is bracht hij hem terug en dan startte hij wel even vlot maar kort daarna. Krijg ik hem terug niet gestart.

@geertvespa Ik weet niet wat de segmenten zijn. Is dit iets wat ik zelf zou kunnen vervangen? Bedankt trouwens voor de reactie.

Ben vandaag langsgeweest bij Auto5 voor een nieuwe bougie maar terug helaas geen goed resultaat. Heb alvast een filmpje toegevoegd, misschien geeft dat meer duidelijkheid van het probleem?

 

20160817_140720_1.mp4

Link naar reactie

ben heel benieuwd wat de experts zeggen hier.. mijn idee was gelijk: krijgt ze wel benzine? staat de kraan soms verkeerd om gemonteerd? 

 

en wat was de oplossing dan van het probleem of heeft de beste man dat er niet bij vermeld?

 

 

Link naar reactie

segmenten zijn pistonringen. De dingen die rond je piston (zuiger) zitten in je cilinder. de vraag of JIJ die zelf kan vervangen kan ik niet beantwoorden.

Indien je kennis niet verder gaat dan een bougie vervangen vrees ik ervoor. Start hij, als hij koud staat, altijd goed en enkel moeilijk te starten als hij warm is f doet het probleem zich altijd voor?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...