Jump to content
Vespaforum.be

TonyC

Members
  • Content Count

    52
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

26 Excellent

About TonyC

  • Rank
    Lid

Scooter Gegevens

  • Mijn Scooter(s)
    GTS 250

Persoonlijke Gegevens

  • Woonplaats
    Peer
  • Land
    Belgiƫ

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. ondertussen gezien dat er een scheur in het inlaatspruitstuk zit, nieuwe is besteld Ik had de schroefjes van het deksel los gedraaid maar kreeg geen beweging in het deksel dus ben er verder vanaf gebleven. Dus nu wachten op de bestelling ergens volgende week en dan terug sleutelen, wat moeten we anders doen nu we thuis moeten blijven :-)
  2. zal ik zeker eens gaan controleren
  3. Heb een groot onderhoud gedaan en er zit een nieuwe luchtfilter in, kleppen geregeld, overal nieuwe olie.
  4. het gaat over een Piaggio Carnaby 300 van Bj 2011dus zelfde motor als een GTS 300. In het werkplaats handboek staat dat het stationair toerental 1700 +100 is Als ik stop draait de motor 2100 toeren en zakt dan heel, echt heel langzaam naar zijn stationair toerental. Ben al bij een dealer geweest waar ze hem hebben uitgelezen en daar was alles goed, geen foutmeldingen. Vreemd en jammer genoeg was er geen software update voor mijn type scooter. Software is van 2009. Ik heb het gasklephuis ook al proper gemaakt, was redelijk vuil. Het geribbelde deksel zit met schroeven vast, kan men dit zonder problemen of gevolgen los maken? En neen, ik heb niet aan het "verboden aan te draaien schroefje" gekomen. Mvg Tony
  5. winter rit in Mei?? maar toen ging ik eens kijken op de site en zag dat de datum hier vermeld verkeerd is :-) Het is in januari en dan is de titel op de affiche juist :-)
  6. even een proximus winkel binnen stappen en zeer goed laten informeren https://www.proximus.be/nl/id_cr_roaming/particulieren/producten/mobilus/mobiel-en-roaming-opties/internationaal-en-roaming/international-en-roamingtarieven.html
  7. gewoon eerst even testen en een dagje 400 km gaan rijden en dan weet je al veel meer natuurlijk niet via de snelweg :-)
  8. ik zou er toch iets van beveiliging aanmaken voor het geval hij toch zou los komen tijdens het rijden beter voorkomen dan genezen zeggen ze soms :-)
  9. denk ik ook als eerste aan rode knop rechts op het stuur
  10. volgens de wetgeving moet dit, zelfs op een 125cc of ieder ander voertuig met motor zwaarder dan 50cc maar ik begrijp het wel, de dikke moto jas word een dunnere jas of een trui met lange mouwen :-) ik doe dat zelf ook
  11. hard genoeg op de achterkant van het zadel drukken, je zou een klik moeten horen als dat niet lukt kijken of de bak onder het zadel goed zit of eens proberen zonder de bak erin
  12. TonyC

    GTS 300 Supersport

    je had misschien beter eerst eens een Vespa gaan huren en daar een dagje mee rond gereden. want nu lees ik tussen de regels dat je er precies al een beetje spijt van hebt.
  13. TonyC

    hoog verbruik??

    dag iedereen, na een tijdje BMW te hebben gereden ben ik terug over gestapt op een Vespa. Ja, terug want ik had een GTS250 van 2016 en ik weet het dat ik die nooit had mogen weg doen. Maar we kunnen de klok niet terug draaien. Dus nu heb ik terug een Vespa GTS250 van 2011 gekocht met net geen 16000Km op de klok. Rijd fantastisch en ben tevreden dat ik de overstap heb gedaan maar wat me wel opvalt is dat deze veel verbruikt. Ik zit nu met een verbruik van 3,6 L op 100 Km en dat vind ik veel. Mijn vorige deed het met 3L op 100 Km en mijne maat zijne 250 van 2016 doet het soms nog met zelfs minder dan 3L. Ik hou me aan de snelheden die wettelijk zijn toegestaan en ben nog niet op de snelweg geweest (is niet mijn ding) Heb wel al eens gekeken hoe snel hij gaat en de top die ik eruit haal is 120 op de klok, 105 GPS Ik heb wel gezien dat de originele rolletjes er in zitten en de riem is nog goed. Deze gaan wel vervangen worden op 20000Km Iemand enig idee wat ik aan het verbruik kan doen? Ik ga hem ook eens aan de computer laten hangen en een eventuele update laten uit voeren
  14. TonyC

    dashboard wisselen

    Daar had ik even niet aan gedacht en dat zou wel eens een probleem kunnen zijn, maar problemen zijn er om op te lossen :-) Het grootste nadeel van mijn dashboard is dat het geen dagteller heeft. Ik kan natuurlijk de GPS gebruiken maar die gebruik ik ook in de auto en dan kloppen de Km niet meer.
×
×
  • Create New...