Hatefreak Geplaatst: 1 juli 2016 Delen Geplaatst: 1 juli 2016 Heren, Gisterenavond wat leuks meegemaakt met de Lambretta... Tegen hoge snelheid heeft de las waarmee de clubmann uitlaat aan het chassis bevestigd is het begeven...uitlaat-pijp tegen het asfalt, gelukkig niet volledig gelost. Aan die snelheid de uitlaat of een gedeelte onder het achterwiel zou niet zo fijn zijn. Soit, shit happens. Zou ik dit best terug (laten) lassen, of met een klemmetje rond de uitlaat bevestigen? Graag raad, advies, ervaringen aub. Mercikes alvast. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 1 juli 2016 Delen Geplaatst: 1 juli 2016 Moeilijk in te schatten zonder foto. hangt ervan af waar de uitlaat gescheurd is. De uitlaat hangt sowieso enkel aan d emotr bevestigd en niet aan het chassis. is de uitlaat gescheurd net na de pot aan het laatste stukje of net voor de pot aan de buis naar de cilinder? Link naar reactie
Hatefreak Geplaatst: 1 juli 2016 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2016 Tiens, dacht toch een afgebroken lasnaadje te zien aan het uiteinde van de pijp, thv draaipunt kickstarter ongeveer... Maar het was laat, straks eens zien. Als hij enkel aan de motor vasthangt, dan weet ik wel hoe het komt...staander raakt soms de zijkant van de uitlaat. G@dver?!m&é... Alvast bedankt. Link naar reactie
Domi Geplaatst: 1 juli 2016 Delen Geplaatst: 1 juli 2016 als ik mij niet vergis is er op die hoogte nog een oogje rond de buis en wordt die aan de motor vastgezet samen met één van de cartervijzen. Link naar reactie
Hatefreak Geplaatst: 1 juli 2016 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2016 Voila, hoewel het laat en tamelijk donker was dacht ik dat ook gezien te hebben... Zal eerst eens kijken of de uitlaat ergens anders nog beschadigingen heeft... Link naar reactie
Domi Geplaatst: 1 juli 2016 Delen Geplaatst: 1 juli 2016 Dan zou er normaal gezien nog een stukje achter de cartervijs moeten zitten. voor de rest waarschijnlijk wat "schaafwonden" ,die pot scharniert toch op de buis waar die mee aan de cilinder is vastgemaakt. iets zoeken dat terug rond de achterste buis kan met een oogje aan om vast te maken aan de Carter,de uitlaatklem goed vastmaken waar de pot en de uitlaatbocht samenkomen en vlammen maar... Link naar reactie
Hatefreak Geplaatst: 1 juli 2016 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2016 Dacht ik ook op die manier te doen...schaafwonden zal hij wel hebben, de vlammekes waren talrijk over den asfalt... Vlammen gaan we echter (opnieuw) doen... Link naar reactie
gio695 Geplaatst: 2 juli 2016 Delen Geplaatst: 2 juli 2016 Om het asfalt te raken moet die al ter hoogte vd bevestiging aan het blok kapot gaan (de twee 14mm, of soms 13mm, moeren) bij een standaard uitlaat moeten alle punten loskomen ofwel het metaal zelf scheuren (dit laatste heb ik al zien gebeuren) Of heb je een aftermarket uitlaat? Link naar reactie
Hatefreak Geplaatst: 2 juli 2016 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2016 Alles in orde, was zoals Domi zei. Uitlaat eronderuit gehaald, nergens gescheurd...terug eronder en opnieuw bevestigd achteraan, ditmaal dubbel. Testgereden en goedbevonden... Merci v/d raad... Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.