Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Welke Bougie?


@thlon

Aanbevolen berichten

Wist niet goed waar het te plaatsen, heb al een paar keer een bougie nodig gehad, en soms niet weten wat er in moet.

Is er ergens een website dat je dat kan checken?

Ik heb bv een PX80, 2 x PX150, een P200E en een Rally 180, zijn allemaal verschillende en passen soms ook niet bij elkaar erin.

Nu heb ik een bougie nodig voor een vriend met een nieuwer model, een GTS supersport 125, maar hij is me vergeten te vertellen dewelke, en als ik bv bij Sip ga kijken, krijg ik 5 verschillende bij wijze van spreken, dus hoe weet ik welke ik moet nemen, zonder de manual te hebben?

 

thnx

Link naar reactie

normaal moet je kijken naar de draad lengte, die is verschillend bij een PX 125/150 ten opzichte van een PX200, das dan ook het belangrijkste voor een goede werking. daarnaast de temperatuur van de bougie dat hangt vooral af of je rustig rijdt of steeds in hoge toeren en verder gestoord of ongestoord.  de aanduiding hangt af van het merk. dus ja je zal op voorhand eerst wat opzoek werk moeten doen.

Link naar reactie

welke dan? de 8 staat voor de hittegraad en is een beetje standaard. een hoger nummer is een koudere een eerder voor iemand die steeds in hoge toeren rijdt, lager is voor "slow cruising" 

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...