Mister P Geplaatst: 9 juni 2015 Delen Geplaatst: 9 juni 2015 Dag allemaal, Ik heb een probleempje met mijn Primavera van 1974 ( geen et3) Sinds kort heb ik minder vermogen en stotterd hij soms bij zowel hoge als lage toeren. De motor heb ik een 1500km geleden helemaal gereviseerd ( nieuwe piston, krukas, bourages,dichtingen,platine, bougie...) Hij trekt ook minder goed op. Wat heb ik al gedaan: - carbu gepoetst - benzinekraan gepoetst, tank gespoeld, benzineleiding ingekort Wat ik wel nog zie is dat er luchtbelletjes in mijn benzineleiding blijven komen, wat ik ook doe. Nog een probleem is dat hij koud altijd goed start, maar als hij warm of zelfs lauw is ofwel van de eerste keer start en als dat niet zo is ik 20 keer moet kicken.( Dit heeft hij wel al altijd gedaan) Misschien een hele boterham maar weet iemand raad met mijn problemen Mvg Link naar reactie
sidvespa Geplaatst: 9 juni 2015 Delen Geplaatst: 9 juni 2015 Bij die platines ook de condensator vervangen ? Grtz sidvespa Link naar reactie
Postmanjohan Geplaatst: 9 juni 2015 Delen Geplaatst: 9 juni 2015 Klopt. Ik heb een special die stotterde bij het gasgeven en eerst ook slecht warm wou starten. Na de contact punten ook de condensator vervangen. En t probleem was verholpen. Succes. Link naar reactie
Mister P Geplaatst: 9 juni 2015 Auteur Delen Geplaatst: 9 juni 2015 Condensator heb ik mee vervangen bij de restauratie. Die enkele keren dat ik gereden heb voor de restauratie deed hij dit ook al herinner ik mij. Nog tips? Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 10 juni 2015 Delen Geplaatst: 10 juni 2015 Heb je de segmenten vervangen? Link naar reactie
BartPK Geplaatst: 10 juni 2015 Delen Geplaatst: 10 juni 2015 ik denk eigenlijk aan een slecht mengsel, misschien de vlotter die blijft "open staan"Hoe ziet de kleur van uw bougie eruit? Link naar reactie
Mister P Geplaatst: 11 juni 2015 Auteur Delen Geplaatst: 11 juni 2015 Segmenten zijn mee vervangen ja. Bougie ga ik straks eens checken... Ik hou jullie op de hoogte Link naar reactie
Mister P Geplaatst: 12 juni 2015 Auteur Delen Geplaatst: 12 juni 2015 De bougie gecontroleerd, was mooi bruin. Platine gecontroleerd --> NOK, opening was te klein. Afgesteld, zuiger op BDP en 0,35mm met de voelermaatjes tussen de contactpunten. Klein ritje gemaakt en reed weer prima. Probleem opgelost. Zo hopelijk hebben we weer wat bijgeleerd. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.