Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Nog Een Nieuwke


Heleen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben heleen, woonachtig in het landelijke meetjesland, 30 jaar oud en al 15 jaar dromend van een vespa. Dat was lang genoeg dacht ik zo, dus ben ik sedert een week eigenares van mijn allereerste vespa.

Mijn nieuwe liefde is een LX125 van 2007 die ik tweedehands gekocht heb.

Ik hoop dat ik er veel plezier aan mag beleven.

Ik heb weinig (lees: geen) ervaring met rijden behalve een dagrit op een LX50. 'Dooprit' van 40 km naar huis was nog wat onzeker dus hem nu nog wat gewoon worden. Mijn weekend staat alvast gepland hihi. Bochtjes soepel leren nemen.

Nu heb ik meteen ook al een vraag, met name over onderhoud. Laatste onderhoud dateert van 2012 op 2500 km, nu zijn we 3 jaar verder en staat er 5600km op de teller.

Volgens verkoopster (particulier) was het volgende onderhoud pas nodig op 7500km, maar dat lijkt mij nu ook wel lang, ook in tijd tussen onderhoud in.

Wat is jullie advies? Vind ik hier op het forum ook info over betrouwbare onderhoudsplaatsen in mijn buurt?

Alvast bedankt voor de respons en tot de volgende :)

Link naar reactie

Welkom Heleen, veel geluk en rijplezier met je LX 125. persoonlijk zou ik bij aankoop van een Vespa van 8 jaar oud ( ook met weinig kilometers ) de olie + oliefilter vervangen,

 

                            en alsook een nieuwe bougie + luchtfilter steken. .  en voor alle zekerheid een nieuwe batterij ( als die nog nooit vervangen geweest is ),

 

                            Zo zal je terug nog vele jaren zonder al te veel problemen van je LX kunnen genieten. ciao !! :) 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...