stino Geplaatst: 4 mei 2006 Delen Geplaatst: 4 mei 2006 ik was nog vergeten te vermelden dat het ook gevaarlijk kan zijn als er file is. tussen 2 files doorrijden bv. auto chauffeurs veranderen in de file vaan rijstrook als van ondergoed dan krijg je zoals mij vanmorgen een kapot voorspatbord, een kapotte bil, blauwe plekken, een gebroken handsbeentje en den daver op uw lijf! een geluk reed tegen 30 maar dan nog was mijn reactiesnelheid niet snel genoeg om de wagen te ontwijken... voorzichtig zijn blijft de boodschap (zowel de fysieke schade als de matriële schade zijn te herstellen. de mentale schade is aangeboren.) Link naar reactie
Willlem Geplaatst: 4 mei 2006 Delen Geplaatst: 4 mei 2006 ik zet mijn beide pinkers op als ik door de file rij met de moto, dan merken ze u iets vlugger op. Als dat niet lukt, uw fare opzetten ;-) Link naar reactie
Hayes Geplaatst: 5 mei 2006 Delen Geplaatst: 5 mei 2006 eergisteren stond er een file voor een brug die open was. Ik dus links er voorbij aan 20-30 km/h. Madam in grote BMW besloot dat ze wachten beu was en zet pinker aan en tegelijk zet ze aan. Met veel gepiep van de banden (echt voor en achterrem toe) stopte ik zowat 50 cm voor haar neus... Ze was een beetje geschrokken. even tik tik tegen helm en ik kon gelukkig zonder schade weer weg. M'n hart bonsde ietwat... Altijd opletten dus! Link naar reactie
seriespeciale Geplaatst: 5 mei 2006 Delen Geplaatst: 5 mei 2006 Yep dit is zeer gevaarlijk en als ik zie hoe sommigen met hun motor op DE E40 Brussel - Leuven tegen 50-60 km/h door een file vliegen die zijn echt stapelzot me dunkt . Ik ben trouwens onlangs nog getuige geweest ve dergelijk ongeval met een BMW moto gelukkig reed hij heel traag maar toch direkt nen hoop schade en nog meer file natuurlijk. Zelfs tegen 30 km/h is het onmogelijk om nog te reageren ... Link naar reactie
stino Geplaatst: 5 mei 2006 Auteur Delen Geplaatst: 5 mei 2006 Me welke vespa was't? GS 160 ge staat wel voor aap natuurlijk, eerst rij je alle autos voorbij, daarna sta je langs de kant en rjden zij u voorbij tegen 4km/h efin swat, het is en blijft een heel gevaarlijk situatie, misschien best op de linkse rijstrook tegen de berm voorbij steken? blijven aanschuiven in een file is zo stom natuurlijk of een groot blauw zwaailicht op m'n helm zetten of een motostrook op filegevoelige plaatsen? ik denk dat er daar meer mensen met geholpen zijn ipv een aanpassing van de rijbewijzen.. Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 5 mei 2006 Delen Geplaatst: 5 mei 2006 Blijft wel gevaarlijk tussen file doorrijden, maar achteraan aansluiten kan nog gevaarlijker zijn. Gewoon erg goed opletten en hopen dat de automobilisten dat ook doen. Is inderdaad beter om het snelheidsverschil niet al te groot te laten worden. Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 5 mei 2006 Delen Geplaatst: 5 mei 2006 en nu niet gezeverd... ik rij vrijwel elke dag met mijne pk125 naar Brussel... en Brussel binnenrijden via Laken is een echte ramp, stapvoets verkeer vanaan t eind van de A12... Maar heb sinds kort een 'zeer' luide uitlaat : ) onder mijn pk gestoken... dat in combinatie met phare en de mensen gaan al veel spontaner opzij... Link naar reactie
Hayes Geplaatst: 5 mei 2006 Delen Geplaatst: 5 mei 2006 Misschien even inpikken. Rijden jullie overdag met de phare aan? Ik weet dat het je beter zichtbaar maakt, maar stoort het andere chauffeurs niet? Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 5 mei 2006 Delen Geplaatst: 5 mei 2006 Was dat stilstaande file of rijdende file, want stilstaande file voorbijrijden mag, maar rijdende file is voorbijsteken en dat mag NIET... Kben zelf nog aan't wachten wat de verzekeringen besluiten voor mij, ik was ook de file aan't voorbijrijden (binnen de bebouwde kom) toen ik tegen een auto knalde. Link naar reactie
teddy kgb Geplaatst: 5 mei 2006 Delen Geplaatst: 5 mei 2006 ik rij ALTIJD met phare aan, zowel bij mijn vespas als ducati en yamaha... zichtbaarheid redt levens, niet waar ?!?! Link naar reactie
Koala2 Geplaatst: 5 mei 2006 Delen Geplaatst: 5 mei 2006 Wat bedoelen jullie met 'phare' Grootlicht ? Want je dim-licht moet je sowieso op een motor al altijd aanzetten als je rijdt. Met mijn grootlicht verblind ik iedereen die durft in zijne spiegel te kijken en de reclame zegt momenteel juist overal dat ze ons in de spiegel moeten houden! En een verblinde automobilist is m.i. nog gevaarlijker want die ziet niks meer. Link naar reactie
Hayes Geplaatst: 5 mei 2006 Delen Geplaatst: 5 mei 2006 grootlicht inderdaad. De meningen zijn meestal verdeeld daarover. Ik doe het niet. Sommigen zeggen ook dat mensen je net minder goed opmerken omdat ze enkel nog dat licht zien en je snelheid totaal niet meer kunnen inschatten. Link naar reactie
Ex-scooterboy Geplaatst: 5 mei 2006 Delen Geplaatst: 5 mei 2006 Ik kan als motorrijder en vrachtwagenchauffeur toch ook zeggen dat filteren met phare (verstralers) u juist slechter zichtbaar maakt, afstanden kan je totaaal niet inschatten als je verblind wordt. Als ik moet filteren is het ook altijd met een bang hart. Het enige dat een beetje helpt, en zo zie ik er dikwijls, is een fluo oranje helm (zoals de zwaantjes), die fluo vestjes zijn waardeloos, zeker overdag. Link naar reactie
chocolateman Geplaatst: 5 mei 2006 Delen Geplaatst: 5 mei 2006 je moet zelf de test maar eens doen, rij eens met groot licht, en dan met dimlicht... en neem dan uw besluit, 't is alleen uw eigen vel dat telt!! Link naar reactie
rockit Geplaatst: 6 mei 2006 Delen Geplaatst: 6 mei 2006 een weekje geleden was me gewoon dimlicht gesprongen en reed ik een tijd constant met grootlicht om dak nie anders kon en kmoe zeggen 7/10 van de autobestuurders maakten van hun kloten..ik zwaai dan gewoon vriendelijk een keer..ze hebben u tenminste gezien hé zo'n fluo oranje helm mag dat in feite wel?? Link naar reactie
bobo Geplaatst: 6 mei 2006 Delen Geplaatst: 6 mei 2006 zo'n fluo oranje helm mag dat in feite wel?? ik zou ni weten waarom niet en ik vind het wel iets hebben Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.