Ga naar inhoud
Vespaforum.be

vespa op de snelweg DEEL II


stino

Aanbevolen berichten

ik was nog vergeten te vermelden dat het ook gevaarlijk kan zijn als er file is.

tussen 2 files doorrijden bv. auto chauffeurs veranderen in de file vaan rijstrook als van ondergoed

dan krijg je zoals mij vanmorgen een kapot voorspatbord, een kapotte bil, blauwe plekken, een gebroken handsbeentje en den daver op uw lijf!

een geluk reed tegen 30 maar dan nog was mijn reactiesnelheid niet snel genoeg om de wagen te ontwijken...

voorzichtig zijn blijft de boodschap

(zowel de fysieke schade als de matriële schade zijn te herstellen. de mentale schade is aangeboren.)

Link naar reactie

ik zet mijn beide pinkers op als ik door de file rij met de moto, dan merken ze u iets vlugger op.

Als dat niet lukt, uw fare opzetten ;-)

Link naar reactie

eergisteren stond er een file voor een brug die open was. Ik dus links er voorbij aan 20-30 km/h. Madam in grote BMW besloot dat ze wachten beu was en zet pinker aan en tegelijk zet ze aan. Met veel gepiep van de banden (echt voor en achterrem toe) stopte ik zowat 50 cm voor haar neus... Ze was een beetje geschrokken. even tik tik tegen helm en ik kon gelukkig zonder schade weer weg.

M'n hart bonsde ietwat...

Altijd opletten dus!

Link naar reactie

Yep dit is zeer gevaarlijk en als ik zie hoe sommigen met hun motor op DE E40

Brussel - Leuven tegen 50-60 km/h door een file vliegen die zijn echt stapelzot me dunkt . Ik ben trouwens onlangs nog getuige geweest ve dergelijk ongeval met een

BMW moto gelukkig reed hij heel traag maar toch direkt nen hoop schade en nog meer

file natuurlijk.

Zelfs tegen 30 km/h is het onmogelijk om nog te reageren ...

Link naar reactie
Me welke vespa was't?

GS 160

ge staat wel voor aap natuurlijk,

eerst rij je alle autos voorbij, daarna sta je langs de kant en rjden zij u voorbij tegen 4km/h

efin swat, het is en blijft een heel gevaarlijk situatie, misschien best op de linkse rijstrook tegen de berm voorbij steken?

blijven aanschuiven in een file is zo stom natuurlijk

of een groot blauw zwaailicht op m'n helm zetten

of een motostrook op filegevoelige plaatsen?

ik denk dat er daar meer mensen met geholpen zijn ipv een aanpassing van de rijbewijzen..

Link naar reactie

Blijft wel gevaarlijk tussen file doorrijden, maar achteraan aansluiten kan nog gevaarlijker zijn. Gewoon erg goed opletten en hopen dat de automobilisten dat ook doen. Is inderdaad beter om het snelheidsverschil niet al te groot te laten worden.

Link naar reactie

en nu niet gezeverd...

ik rij vrijwel elke dag met mijne pk125 naar Brussel...

en Brussel binnenrijden via Laken is een echte ramp, stapvoets verkeer vanaan t eind van de A12...

Maar heb sinds kort een 'zeer' luide uitlaat : ) onder mijn pk gestoken...

dat in combinatie met phare en de mensen gaan al veel spontaner opzij...

Link naar reactie

Was dat stilstaande file of rijdende file, want stilstaande file voorbijrijden mag, maar rijdende file is voorbijsteken en dat mag NIET...

Kben zelf nog aan't wachten wat de verzekeringen besluiten voor mij, ik was ook de file aan't voorbijrijden (binnen de bebouwde kom) toen ik tegen een auto knalde.

Link naar reactie

Wat bedoelen jullie met 'phare' Grootlicht ? Want je dim-licht moet je sowieso op een motor al altijd aanzetten als je rijdt. Met mijn grootlicht verblind ik iedereen die durft in zijne spiegel te kijken en de reclame zegt momenteel juist overal dat ze ons in de spiegel moeten houden! En een verblinde automobilist is m.i. nog gevaarlijker want die ziet niks meer.

Link naar reactie

grootlicht inderdaad. De meningen zijn meestal verdeeld daarover. Ik doe het niet.

Sommigen zeggen ook dat mensen je net minder goed opmerken omdat ze enkel nog dat licht zien en je snelheid totaal niet meer kunnen inschatten.

Link naar reactie

Ik kan als motorrijder en vrachtwagenchauffeur toch ook zeggen dat filteren met phare (verstralers) u juist slechter zichtbaar maakt, afstanden kan je totaaal niet inschatten als je verblind wordt.

Als ik moet filteren is het ook altijd met een bang hart. Het enige dat een beetje helpt, en zo zie ik er dikwijls, is een fluo oranje helm (zoals de zwaantjes), die fluo vestjes zijn waardeloos, zeker overdag.

Link naar reactie

een weekje geleden was me gewoon dimlicht gesprongen en reed ik een tijd constant met grootlicht om dak nie anders kon en kmoe zeggen 7/10 van de autobestuurders maakten van hun kloten..ik zwaai dan gewoon vriendelijk een keer..ze hebben u tenminste gezien hé

zo'n fluo oranje helm mag dat in feite wel??

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...