Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Even Voorstellen


Pilaf

Aanbevolen berichten

Hallo leden van het VespaForum.be,

Ik zal mij even voorstellen, mijn naam is Olaf en ik kom uit Amsterdam.

In 1990 mijn eerste Vespa gekocht (PK50) en daar jaren met veel plezier op gereden. De hobby verdween maar de liefde bleef waarna in 2000 ik toch weer naar de Vespa's begon te lonken. In dat jaar ook mijn grootste misser gekocht en wel een PK50XL Automatica. Zonder nu al mensen op het forum te beledigen, daar hebben de techneuten in Italië teveel wijn gedronken bij het ontwerpen van de motor, want van dit blokje is zonder aanpassing werkelijk niets te maken. Toch met veel plezier op gereden ook al was altijd ik de langzaamste bij het stoplicht.

Ik heb tevens een site gemaakt met handleidingen en tekeningen voor de Automatica dus voor de liefhebbers, alles is te downloaden en als dit niet lukt PM me dan en dan kan ik het U toesturen.

Enfin, in 2002 kwam de scooter langs die al lang op het verlanglijstje stond, een GS160mk1. De scooter was van de moeder van mijn beste maat en zij had de Vespa in 1962 nieuw gekocht. Er was wel wat werk te doen want er stond dik 35000km op, maar volledig hard frame en alles werkte. Er is echter iets aan de hand met deze GS en ik hoop met jullie expertise dit op te lossen maar dat later op een ander draadje.

Uiteindelijk in 2009 toch maar overstag gegaan een een moderne wesp gekocht en wel een LX50 4V waar nu vooral de "baas" boodschappen mee doet. Ook bleef de witte GTS lonken en na veel wikken en wegen deze eind 2014 aangeschaft en ook al is het weer er nu niet naar, ook deze wesp is weer geweldig.

Komende jaren ben ik van plan om weer wat actiever mee te doen in de Vespa scene dus wie weet kom ik een van U wel tegen op een van de Vespa events.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...