Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Abus Ketting + Granit Detecto X-Plus 8077 Art4 Schijfremslot


supermarcie

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...

Aangezien niemand hierop heeft geantwoord, en dit topic misschien door Google geïndexeerd wordt, wil ik hier graag mijn antwoord toch nog toevoegen (ondanks de 'bump').

 

De Granito Detecto X-Plus 8077 past tot mijn zéér grote spijt niet op een GTS, althans toch niet met ABS-uitvoering. Er is in de schijfrem nergens voldoende ruimte om het schijfremslot in te steken. Zéér jammer, want het slot is echt zeer aan te raden.

Link naar reactie

Ik was enkele maanden geleden met mijn Vespa GTV 300 is tot aan een gerespecteerde motorzaak gereden met de vraag om een remschijfslot op mijne vespa, liefst zelfs nog met een alarmke derop.

Diene mens heeft afgezien met mij want hij heeft elk schijfremslot geprobeerd dat hij had hangen en geen enkel paste...

 

Ik vrees er een beetje voor ...

Link naar reactie

 

Het is een ellendige remschijf om een deftig slot aan vast te hangen, dat staat vast. Ik vestig mijn hoop momenteel op de Abus Detecto R1, maar ik durf het alvast niet online te bestellen.

misschien best is enkele dealers in de buurt afrijden en net als Cieviebie uitproberen tot je er eentje(slot) tegenkomt die aan je verwachtingen voldoet ...online koop lijkt me idd niet ideale oplossing ... weer een excuus om op de wesp te springen :rolleyes:

Link naar reactie
... weer een excuus om op de wesp te springen :rolleyes:

 

Helemaal mee eens, elk excuus is een goed excuus en ben ik morgen eens van plan! Alleen weet ik niet direct speciaalzaken voor dergelijke zaken, mijn vespa dealer heeft bijvoorbeeld maar een zeer beperkt aanbod. Straks maar eens Google'en.

 

Ik heb alvast nauwkeurige metingen uitgevoerd.

http://i.imgur.com/uVLRln0.png

Link naar reactie

Bij mijn 'vaste' winkel voor kledij en accessoires, Joma Motorkledij, hadden ze enkel van het merk Xena en deze waren te groot van formaat. Aangezien die schijfrem te dicht tegen het wiel staat, paste het er niet tussen. Wel zeer vriendelijke service van hen gekregen!

 

Ben daarna doorgereden naar EKO Motorwear, daar verkopen ze Abus sloten. Na een beetje overtuigingskracht vond ik hen bereid om een slot uit te proberen, de Abus Detecto RS 3 (RS 1 en RS 2 hadden ze niet - of was niet op voorraad).

Met een beetje gesukkel past het slot! Oef. :-)

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...