Boyki007 Geplaatst: 14 november 2014 Delen Geplaatst: 14 november 2014 Hoi iedereen, Zal me even netjes voorstellen. Deze voorbije zomer heb ik me laten verleiden tot de aanschaf van een Vespa van 1963. Op papier een VBB model. Dit van een private verkoper hier in België. Hij had de Vespa lange tijd geleden gerestaureerd. En nadien weggezet bij hem in de schuur omdat de papieren nog niet in orde waren. Omdat deze te koop stond voor niet te veel geld en de verkoper er snel van af wou wegens een scheiding was de verkoop snel geregeld. Eens thuis bleek een en ander toch niet te kloppen. De Vespa bleek van Indonesië ( yep I know, not my smartest move) te komen en het chassisnummer bleek overeen te komen met een VNA van 1958. Iemand heeft er mee lopen klooien... Maar enfin, ik heb er nu ene en ik zal het hiermee doen. gelukkig is het plaatwerk ok en hoef ik enkel maar een nieuwe kleur te voorzien en mij met de mechaniek bezig te houden. Omdat ik de kleur toch niet mooi vind, heb ik dan ook besloten de Vespa volledig te strippen en te restaureren volgens de regels van het vak. De papieren zijn ondertussen reeds in orde en voortaan gaat de Vespa door het leven als een VBB met Belgisch kenteken. De Vespa is momenteel al grotendeels gestript, klaar om een volledige restauratie te ondergaan. Ik hoop tegen maart klaar te zijn met de restauratie. Tegen dat hij klaar zal zijn, zal het qua uiterlijk vooral op een VBB gaan gelijken en zal ik hier en daar toch enkele aanpassingen moeten doorvoeren. Volgende punten staan op de restauratie lijst: De VBB motor compleet reviseren De carrosserie strak zetten en in het origineel blauw spuiten. Nieuwe whitewall's eronder De kopserie en fourche ombouwen zodat er een stuur van een VBB op past en ik de snelheid kan aflezen. (vraagje, moet er veel aan een fourche van een VNA veranderd worden om de speedo te laten werken? Of koop ik beter direct een nieuwe (bajaj) fourche via SIP?) Zelf ben ik van Mol en heb ik vooral de bedoeling er gewoon mee rond te toeren rond onze kerktoren Your comments are welcome natuurlijk, maar hou het aub sportief. Ik weet dat ik een currie heb, en ga er het beste van maken. Grtzz Boyki Hieronder pics van hoe hij geadverteerd was deze zomer en hoe het strip proces loopt. Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 14 november 2014 Delen Geplaatst: 14 november 2014 als je hem toch origineel wil restaureren zou ik zeker het originele stuur behouden Link naar reactie
Boyki007 Geplaatst: 14 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2014 Dat is er eentje zonder km teller. En op papier is hij nu toch een vbb. Link naar reactie
dave Geplaatst: 14 november 2014 Delen Geplaatst: 14 november 2014 Zo'n stuur ziet ge niet alledag. Ik zou het ook behouden, eventueel een alternatieve digitale kilometerteller installeren achter het beenschild. Zoniet, ik heb nog een gezandstraald stuur liggen van een VGLB (zelfde als een VBB geloof ik?) moest ge dat absoluut willen veranderen. Misschien raadzaam om zowel origineel alsook nieuwe stuur te laten spuiten? Ook, als het framenummer een VNA is, is dat interessanter naar eventueel latere verkoop als 125cc me dunkt, die zijn populairder bij rijbewijsloze menschen. Dan vormen de papieren eventueel wat rompslomp. Link naar reactie
Boyki007 Geplaatst: 14 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 14 november 2014 Kan je dan zo makkelijk van een vbb een vna maken op papier? Maar een vbb zonder km teller is toch ook een afzicht? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.