Ga naar inhoud
Vespaforum.be

GS 160 met een 200 motor


Tofke

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben een 160 aan het opmaken met een 200 motor erin, ik heb echter een vraagje ivm de elektriciteit. In een schema wat ik heb staat dat er een kabel + vertrekt vanuit mijn motor = zwart kastje achteraan op de motorblok, en dat er een kabel + vertrekt vanuit de stroomstabilisator. Deze komen samen in mijn contact aan het stuur en vandaar kan ik dan verder verdelen. Maar + tegen + kan volgens mij niet, heeft iemand daarmee ervaring?

Link naar reactie

Ik werk altijd met het KIS principe, Keep It Simple !!

Is het echt nodig je lichten via je contact aan en uit te zetten?!Nu als je je contact hebt uitgemeten is het niet overdreven moeilijk om dit te doen...Ik gebruik het contact enkel voor de motor af te leggen.Begin eerst eens met te vertellen hoeveel draden uit je motor komen, welke spanningsstabilisator je gebruikt enz...Wil je een batterij gebruiken?

Dan kunnen we eens verder kijken.

Link naar reactie

Je bedoelt het KISS principe, Keep It Simple and Stupid.

Op scooterhelp staan wel wat bruikbare schema's. Kijk eerst eens even welk type P200-ontsteking in je blok zit. Komen daar 5 of 7 draden uit? Bij mijn GS160 werkt het contactslot ook als lichtschakelaar. Ik kan ook stadslicht apart aanzetten. Het is even uitzoeken maar te doen, succes.

Link naar reactie

en christophe hoe zit het met je 160 project? plaats eens een fototje op het forum, ben benieuwd! heeft guido dat 200cc motorblokje aan jou verkocht? groeten jan

Link naar reactie
Je bedoelt het KISS principe, Keep It Simple and Stupid.

Op scooterhelp staan wel wat bruikbare schema's. Kijk eerst eens even welk type P200-ontsteking in je blok zit. Komen daar 5 of 7 draden uit? Bij mijn GS160 werkt het contactslot ook als lichtschakelaar. Ik kan ook stadslicht apart aanzetten. Het is even uitzoeken maar te doen, succes.

Ik dacht dat KISS stond voor: Keep It Simple, Stupid!!!

Link naar reactie

Ik wil geen batterij gebruiken en uit de motor komen 5 draden 2 gaan naar de connector en 3 draden gaan naar de het zwarte kastje. De stabilizator is van Ducati 12v 20Arms. Interessant om te weten is dat de motor geen apparte smering heeft, volgens mij is dit maar eigen aan één type motor.

Ik werk altijd met het KIS principe, Keep It Simple !!

Is het echt nodig je lichten via je contact aan en uit te zetten?!Nu als je je contact hebt uitgemeten is het niet overdreven moeilijk om dit te doen...Ik gebruik het contact enkel voor de motor af te leggen.Begin eerst eens met te vertellen hoeveel draden uit je motor komen, welke spanningsstabilisator je gebruikt enz...Wil je een batterij gebruiken?

Dan kunnen we eens verder kijken.

Link naar reactie

Ik wil geen batterij gebruiken en uit de motor komen 5 draden 2 gaan naar de connector en 3 draden gaan naar de het zwarte kastje. De stabilizator is van Ducati 12v 20Arms. Interessant om te weten is dat de motor geen apparte smering heeft, volgens mij is dit maar eigen aan één type motor.

Je bedoelt het KISS principe, Keep It Simple and Stupid.

Op scooterhelp staan wel wat bruikbare schema's. Kijk eerst eens even welk type P200-ontsteking in je blok zit. Komen daar 5 of 7 draden uit? Bij mijn GS160 werkt het contactslot ook als lichtschakelaar. Ik kan ook stadslicht apart aanzetten. Het is even uitzoeken maar te doen, succes.

Ik dacht dat KISS stond voor: Keep It Simple, Stupid!!!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...