Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Port Matching Polini 177 Mety Lml Reed Valve Casing


Roeli

Aanbevolen berichten

Kan geen picasa link plakken (dan loopt mijn pc vast), dus ik ga zo duidelijk mogelijk proberen te zijn. Gaat over de twee poorten langs de zijkant van de carter. In de cylinder valt de bovenkant van beide poorten boven de bovenkant van de carter. Hier kan dus simpelweg gedremeld worden. Nu ligt de onderkant van beide zijpoorten in de cylinder hoger dan de onderkant van beide zijpoorten in de carter. Daar is maw een opstapje van 5mm. Cartermateriaal bijdremelen gaat helaas niet. Wordt dit materiaal dan schuin weggdremeld in de poorten van de cylinder ? Ik kan foto doorsturen per mail voor wie wil

Link naar reactie

Je bedoelt bij het uitdremelen van de de bovenkant van de zijpoorten ? Afhankelijk van hoe extreem je dremelt, Ik heb al wel eens een carter gehad met een gat in.

Heb jij enig idee of er in de cilinder schuin naar boven mag worden afgedremeld ?... dit om te vermijden dat de stroom botst tegen een verticale rand (van 5 mm).

Link naar reactie

Hoeft niet voor mild tunen: als je alleen de carter wegdremeld, is er genoeg ruimte voor de benzine om in de spoelpoorten van de cilinder te stromen.

Als je het echt goed wilt aanpakken, dien je de poort dicht te lassen en opnieuw uit te dremelen. Dan moet je ook de cilindervoet opnieuw vlakken en je mag hopen dat je carters door de hitte niet 'warpen'.

Ik zou geloof ik niet 5mm van je cilinder wegdremelen. Je kunt wel alle randen een schuin randje geven om de flow te verbeteren.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...