FaroBasso Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Beste Vespaliefhebbers, Ik ben inmiddels 35 jaar, (nog) woonachtend in Amsterdam en sinds augustus 2013 in het bezit van een Vespa VN2T "Faro Basso" uit bouwjaar 1956 op orgineel Nederlands kenteken. Momenteel laat ik deze Vespa restaureren bij Maskes Vespaklassiekers in Rijen. Men heeft beloofd deze in het voorjaar van 2014 weer rijklaar te hebben.. Omdat de Vespa al sinds December 1957 in Nederland rondrijd, is deze oude dame vrijwel zeker een MISA Vespa: destijds in Jette (vlakbij Brussel) geassembleerd uit Italiaanse geimporteerde onderdelen. Zodoende is het de bedoeling om de scooter zoveel mogelijk in standaard MISA specs te restaureren. ..inclusief 2 in de Max Meyerkleur meegespoten jethelmpjes. Een Vespa uit de jaren 50 is niet bepaald een snelheidsduivel, maar dat is ook niet zo belangrijk: Voor het snellere werk rijd ik een Ducati Monster uit 2004. Vr. gr. FaroBasso. Link naar reactie
dmi Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Dag FaroBasso, Ik mis misschien iets, maar waarom zou het een teken zijn dat je Vespa in Jette geassembleerd is, enkel omdat hij al sinds 57 in de lage landen rond rijdt? Ik heb een Faro Basso uit 1953, die ook al sinds '53 in België is ingeschreven. Maar dat is zéker geen misa. Ik weet niet of sinds 55 élke vespa die hier ingeschreven werd van Jette kwam. Misschien bedoel je dat? groeten, Dimitri Link naar reactie
dmi Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 By the way: ik heb nog een GL150 uit Jette ook. Met een paar leuke Misa details: Donza zweefzadels voor en achter, origineel motorblokje... Maar jammer genoeg zonder papieren. Al denk ik dat de kans groot is dat ik de papieren nog in orde krijg. ;-) Link naar reactie
nero Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Idd, voor 1956 weren de vespa's gewoon geïmporteerd vanuit Italie. Ik heb nog een GS150 van 1955 kunnen onderzoeken die volgens mij ook in Italie is geassembleerd (aquilla-zadel en gereviteerd embleem op het beenschild). Naar wat ik ooit gehoord hebt zijn er bij MISA maar 4 modellen geassembleerd, de GL150 wideframe met 3 versnellingen, de GL150 largeframe, de GS150 (4 versnellingen) van VS1 tot en met VS5 en de GS160 largeframe. De rest werd gewoon geïmporteerd. Zou het mogelijk zijn dat men toen geen rijbewijs moest hebben voor 150cc- motorvoertuigen? Groetjes, nero. Link naar reactie
dmi Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 toen moest je nog geen rijbewijs hebben in 't algemeen. Of ja... afhalen op het gemeentehuis, zonder enig examen :-) Link naar reactie
nero Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Niet betalend en ook niet voor de landen naar waar ze werden uitgevoerd? Groetjes, nero. Link naar reactie
nero Geplaatst: 12 februari 2014 Delen Geplaatst: 12 februari 2014 Als het een Misa is zou er onder het carburatorklepje aan de koppelingszijde bovenaan op het chasis een 2de verticaal nummer moeten ingeklopt zijn. Groetjes, nero. Link naar reactie
FaroBasso Geplaatst: 20 februari 2014 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2014 Dank jullie voor de reactie! Peter van Maskes Vespa Klassiekers vertelde me dat het een MISA scooter is. Hij kende deze scooter nog van de vorige eigenaar. (Heeft de vorige eigenaar nog geholpen met de verlichting) De koplampring is van Zenith geloof ik. Er stond ook nog een nummer op. @ Dimitri: Dat een '53 Faro Basso geen Misa is, is te verklaren: Misa assembleerde Vespa's van 1954 tot 1962. Link naar reactie
FaroBasso Geplaatst: 26 juli 2016 Auteur Delen Geplaatst: 26 juli 2016 Ik had jullie nog niet eerder een plaatje laten zien. Begin Juni 2016.. Het was het wachten waard! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.