Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Windstoten En Scherm


102high

Aanbevolen berichten

Ik rijd ondertussen al een drietal maanden met mijne GTS.

Deze morgen opnieuw een ritje gemaakt.

Had echter heel veel last van de wind, Vespa was soms wiebelachtig.

 

Ik heb (nog) geen scherm.  Heb al wel eens gehoord dat zo'n scherm de Vespa stabieler maakt.  Is dat ook zo bij windstoten?  Of maakt dat scherm dan geen verschil?

 

Grtz

Link naar reactie

Ik zit in ongeveer dezelfde situatie als jij.  +- 4 maanden touren met GTS300 (3500 km op die tijd gebold).  Ik doe gewone weg, verbindingsstukjes autostrade, kortom de hele rim ram.  Ik kom van 200.000 km motoervaring allerhande (sport - sporttouring - enduro - ...).

Het ding is, (my humble opinion) een vespa rijdt zoals een vespa.  Kan je in het geheel niet vergelijken met iets anders;  Qua wind; vergeet niet dat het de laatste weken knap hard waait... Zelfs met gewone moto, rij je dan soms letterlijk onder een hoek om je koers recht te houden ter compensatie.

Heeft ook z'n charmes.  Verwacht van relatieve kleine wielen ook geen wonderen.  Kijk ook eens naar het wegdek waar je op rijdt.  => spoorvorming eventueel.  Op de autostrade malle => Antwerpen heb je vanaf ranst tot de ring ook zo van de leuke richels, dat wiebelt behoorlijk, maar goed te houden met 1 hand aan het stuur plankgas.  Veiliger dan bvb een moto met een agressieve balhoofdshoek (hoek waaronder je voorvork zit ten opzichte van de weg). 

Zelfs op secundaire wegen (en meestal zie je dat niet) heb je vaak spoorvorming, (invalswegen, ...)

Zoals elke gts 300 (zoals ik lees) wiebelt de mijne ook tussen 40 en 50, bij vertragen met handen van het stuur (en noem dat gerust wiebelen :blink:

maar met gas erop, rij ik zonder schrik met één hand vol gas.

grtz

tim

 

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...