Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Koppelingsvraagje


Macvespa

Aanbevolen berichten

Beste,

 

op mijn P200 motor stak een standaard px koppeling (zo een met houders voor de veren)

Nu wou ik die net veranderen naar een cosakoppeling, maar dan krijg ik mijn koppelingsdeksel niet meer dicht.

 

Zijn die 2 niet uitwisselbaar? Achter de koppeling zit een spacer voor de oliemengin...

 

txs,

 

 

Link naar reactie

Ik heb nog niets gedremeld. Ik wou gewoon even iets testen, en ik had nog een cosa koppeling liggen. Maar dat past dus niet :-(

Zou het met zo'n spacer opgelost zijn? Dan koop ik dat wel. 

is het deze: 

http://www.sip-scootershop.com/nl/products/spacer+koppelingsdeksel+voor_17640000

 

Natuurlijk, als ik dremel, dremel ik weg,  dus ik kan het deksel nog steeds gebruiken met de oude koppeling….

Link naar reactie

Een nieuw koppelingsdeksel is ideaal , wegdremelen is behelpen ; die groeven zijn gemaakt om rondspattende olie op te vangen en die naar beneden te geleiden door het groefje in het koperen drukstuk .

Als je minder olie opvangt , zal dit koperen stuk en het plaatje waar het op drukt sneller slijten

Als je toch het bovengedeelte wegfreest , zorg dan zeker dat je in het middendeel van beide ribben , de voorste rib (volgens draairichting) half weghaalt . Zo vang je weer meer olie

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...