Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Topcase Vespa


marcdax

Aanbevolen berichten

Nog iemand die bij zijn topcase (origineel Vespa) dat bovenste deksel zo kan bewegen ?

En voor er een plezante af komt (ben zelf plezanter en ben hem voor :)  ) bedoel dan als die gesloten is :D

Kan die zo'n cm opheffen en op kasseien (en der zijn der wat in Gent) hoor je die bak ook wel lawijt maken

Kan zijn dat het normaal is maar ook niet daarmede zijnde hier mijn vraag

Link naar reactie
  • 7 maanden later...

Reeds een oplossing gevonden voor je probleem Marc? Ik heb namelijk hetzelfde probleem, hoor hem voortdurend ratelen. Had gedacht aan er eventueel gewoon een 2de rubber bij te steken, die eerste dient niet echt voor veel lijkt mij zo...

Link naar reactie

Volgens mij zit het probleem in het originele slot dat niet deugt.

Ik kocht vorig jaar een koffer bij easyparts en had eenzelfde probleem hetgeen ik hen direct meldde.

Enkele dagen later kreeg ik ander, niet origineel maar veel beter werkend slot gratis toegestuurd.

Nu valt mijn koffer ook automatisch in het slot als ik deze sluit.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik heb vorige week mijn nieuwe topcase geplaatst en er zat ook bijna 1/2 cm speling op het deksel.

Na wat zoekwerk heb ik de haak van het slotje losgemaakt en zodanig geplooid dat hij 1/2 cm korter werd, sluit nu perfect.

Link naar reactie

Ik heb de hoeken verkleind zodat de afstand tussen het midden van het bevestigingsgat en de onderkant van de haak kleiner wordt, daardoor spant hij op het stuk dat in het deksel van de topcase zit.

De haak moet niet persé alleen over de metalen pin grijpen, er is ongeveer 1 cm breedte aan het pvc bevestegingsstuk waar de metalen pin in zit waar je de haak kan laten overgrijpen.

Na het plooien = inkorten van de haak, terug monteren, het deksel lichtjes openen zodat je vanaf de zijkant kan zien waar de haak juist grijpt, zonodig een beetje bijstellen door de haak wat naar voor of achter te plooien.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...