Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Even Voostellen :-)


Beemer

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen.

 

Heb me hier ingeschreven om me wat meer te informeren over de Vespa GTS.

 

Ik ben van de streek tussen Brussel en Leuven en ben 31 jaar.

 

Ik rij momenteel met een Yamaha FZ1. Ben hier zeer tevreden over maar het blijft een gevaarlijke motor voor rijbewijs en gezondheid (ja ik weet dat de bestuurder hier ook gedeeltelijk verantwoordelijk voor is  :rolleyes:  ).

Tot 3 jaar geleden ging ik tot 2x per jaar op vakantie met de motor (Duitsland, Oostenrijk, Italie). Maar omdat de vrienden zich op andere dingen hebben gericht (huisje, kids, enz) is dit niet meer gelukt om nog te organizeren.

De motor wordt dus enkel nog maar één op twee keer gebruikt om naar het werk te gaan (ook in de winter) = 24 km heen en terug... +/- 4000km/jaar.

 

Daarom dat ik dus overweeg voor een scoot. De Vespa GTS spreekt me enorm aan. Ik ben er nog niet uit welke motor (125, 250 of 300?).

Ook weet ik nog niet goed of ik een nieuwe zou kopen of een 2de hands. Ik schrijf deze niet af.

 

Waarop moet ik letten bij een 2de hands GTS?

Zijn er echt noemenswaardige verschillen tussen de 250 en de 300?

Wat verbruikt zo iets in stadsverkeer?

Goeie webpages waar ik zeker eens moet gaan kijken? Accesoires voor de GTS (uitlaat, leds, stickers, andere mods B) )

 

Alle info is welkom.

 

Groeten :)

 

Link naar reactie

Welkom Beemer, op het onlangs vernieuwde Vespaforum...hier vind je genoeg GTS-informatie. Als je met een Yamaha Fazer 1000 rijdt, schakel je best over op een GTS 300.

 

Veel plezier met je zoektocht naar een geschikte GTS...ciao !

Link naar reactie

het grootste verschil tussen de 250 en de 300 is dat je voor de 300 jaarlijks wegentaks betaald en voor de 250 niet. Verder trekt de 300 harder op maar in top doet het niet zo veel.

Verwacht er niet te veel van als je van een veel zwaardere motor komt. Misschien best eens langs een dealer gaan voor een testrit en/of eentje huren voor een dag. Diegene die je kan huren zijn meestal maar 125cc

Link naar reactie

Naar het schijnt, bron = automotoscooter.it  komt er een > GTS Rally 350cc <  op de markt.

Wanneer? Rond het einde v h jaar...

Kan het artikel niet posten > afbeeldingen zijn beveiligd en worden geblokkeerd.

 

Mvg, Luciano

 

misschien kan je de link hier plaatsen ?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...