bjorn.c Geplaatst: 10 augustus 2013 Delen Geplaatst: 10 augustus 2013 Hej, ik ben al een tijdje op zoek naar een oude (< jaren 90) 50cc Vespa, liefst een pk 50 (xl/s). Ik kwam dit forum tegen en heb ondertussen al wat doorgelezen. Ik heb enkele dagen geleden volgende pk50s gevonden op 2dehands: http://www.2dehands.be/brommers-scooters/scooters/vespa/vespa-pk50s-uit-1982-goede-160777764.html Ziet er allemaal goed uit, alleen de carburateur moet afgesteld worden. Ik heb al wat gemaild met de verkoper. Die wist me te vertellen dat de motor vorig jaar gereviseerd is door de vorige eigenaar en dat hij hem enkele maanden geleden heeft gekocht om op te knappen. Ik vermoed op esthetisch vlak aangezien hij zelf geen verstand heeft van het afstellen van de carburateur. Ik heb gezien dat er bij de FAQ een uitleg staat over hoe je dit moet doen. Zelf heb ik dat nog nooit gedaan, wat zou het kosten om het te laten doen? En waar zou ik dat het best laten doen? (regio antwerpen) Kunnen jullie me iets meer vertellen of advies geven op basis van het zoekertje? Is de prijs schappelijk? Waar moet ik nog zeker op letten als ik ga kijken, buiten de hetgeen er bij de FAQ staat?... Alvast bedankt! Bjorn Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 10 augustus 2013 Delen Geplaatst: 10 augustus 2013 Ik heb mijn twijfels . Voor die prijs moet het een volledig gereviseerde vespa zijn . Starten en rijden met 3000km garantie . Het afstellen duurt 10 minuten , dus vraag ik me af waarom het niet gebeurd is . Is het wel enkel de carbu afstellen , of zuigt hij ergens valse lucht ? In dat geval is de vespa 700eu te duur want dan zit je met herstellingskosten aangezien je het niet zelf kan . Vespadealers zijn niet erg gewillig om die oudere smallframes nog te herstellen ! Link naar reactie
bjorn.c Geplaatst: 10 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2013 Is het wel enkel de carbu afstellen , of zuigt hij ergens valse lucht ?In dat geval is de vespa 700eu te duur want dan zit je met herstellingskosten aangezien je het niet zelf kan. Is er een simpele manier om te achterhalen of hij valse lucht zuigt? of moet ik dan eerst de carburateur laten afstellen en dan zien of hij nog slecht loopt. bedankt voor de hulp! Link naar reactie
bjorn.c Geplaatst: 10 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 10 augustus 2013 Wat denken jullie hiervan. Is niet zo oud, ook met gereviseerde motor, maar zonder eventuele problemen aan de carburateur. http://www.2dehands.be/brommers-scooters/scooters/vespa/vespa-pk-50n-160899987.html Link naar reactie
nero Geplaatst: 10 augustus 2013 Delen Geplaatst: 10 augustus 2013 Ziet er al iets beter uit en je mag hem testrijden. Groetjes, nero. Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 10 augustus 2013 Delen Geplaatst: 10 augustus 2013 1250eu is toch voldoende voor de laatste scooter Link naar reactie
Dimitripx125 Geplaatst: 10 augustus 2013 Delen Geplaatst: 10 augustus 2013 1250eu is toch voldoende voor de laatste scooter Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.