tisse Geplaatst: 4 augustus 2013 Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 Hej iedereen, Ben een beetje aant sukkelen met men koppeling. Na al 2 gewone koppelingen er doorgedraaid te hebben, had ik besloten het wa deftiger aan te pakken en een falc koppeling en koppelingskorf te steken. Gister blokje eronderuit gehaald, korf en koppeling gestoken, blokje er terug onder en toen begon de miserie. Alles terug aangesloten conclusie; koppeling bijna niet af te stellen en heel zwaar in te knijpen. Vespa terug op de operatietafel, duwpen van de koppeling omgedraaid zodat deze dichter bij de drukplaat komt, resultaat koppeling veel beter in te knijpen maar krijg ze nog altijd niet afgesteld. Als je de vespa in versnelling zet valt ie gewoon stil en als je de koppeling bijregelt kan je hem blijven bijregelen totdat de koppeling doorslipt. Wie kan mij helpen, wat doe ik verkeerd? Het gaat over volgende koppeling en korf; http://www.sip-scootershop.com/en/products/clutch+falc+for+vespa+50125_93493200 http://www.sip-scootershop.com/en/products/clutch+basketprimary+basket+_16033600 Groeten Tisse Link naar reactie
nero Geplaatst: 4 augustus 2013 Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 Hoe is de stand van het koppelingshendeltje in rust( juist voor het punt dat je voelt de de koppeling ingeduwd wordt)? Een 4-plaatskoppeling is zowiso moeilijker af te stellen. Groetjes, nero. Link naar reactie
tisse Geplaatst: 4 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 Een centimeter of 2 verder dan wanneer de koppelings kabel niet is aangesloten. Link naar reactie
nero Geplaatst: 4 augustus 2013 Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 Begint het ontkoppelen (indrukken van de veren) na dat de hendel de 90° (tov het carter)is gepasseerd of (veel) vroeger? Groetjes, nero. Link naar reactie
tisse Geplaatst: 4 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 Ik denk erna maar dat ga ik morgen eens moeten bekijken. Groeten Tisse Link naar reactie
nero Geplaatst: 4 augustus 2013 Delen Geplaatst: 4 augustus 2013 Indien wel is je duwpen te kort of afgesleten als het een bronzen is (je kan deze er gewoon uithalen zonder de hendel in te duwen). Als het een hardmetalen is met tanden moet je deze herposiioneren zodat deze verder uit het koppelingsdeksel komt. Bij mijn PKS-motor (gelijkaardig duwplaatje) moest de duwpen 2 à 3mm uit het koppelingsdeksel komen (bij montage) vooraleer de koppeling normaal werkte. Groetjes, nero. Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 20 augustus 2013 Delen Geplaatst: 20 augustus 2013 falc koppeling met wat voor setup rij je misschien? Link naar reactie
tisse Geplaatst: 26 augustus 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 augustus 2013 Nix speciaal: malossi 136 met aangepast carter phbl 24 met reedvalve mazuchelli krukas vespatronic Link naar reactie
arti-bella Geplaatst: 26 augustus 2013 Delen Geplaatst: 26 augustus 2013 cv dan nog. Denk dat een xl2 koppeling dat zeker ook houdt en iets makkelijker af te stellen is zoals er te zien is kunnen die ook tot 25 pk aan. Maar ik ga het over laten aan de mannen die er echt iets van kennen zoals cee, hollow, etc Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.