Ga naar inhoud
Vespaforum.be

als je valt voor een oudere ...


WolfVCL

Aanbevolen berichten

Gezien mijn leeftijd zit ik nu toch wel eindelijk vermoed ik in mijn midlife crisis of anders doen we maar alsof.

Het idee was om een project te starten dat op mijn vijftigste (ik schrik zelf van het getal) af zou moeten zijn. Dus bij aanvang van het idee iets meer dan twee jaar en gezien mijn ervaring met, hoop ik haalbaar.

De bedoeling was een dame van het zelfde goed bouwjaar 1965 te vinden.

Na wat rondneuzen eindelijk op iets zeer verleidelijk gestoten nmlk op papier 1 dag ouder dan ik zelf.

Het is dus een Spaanse 150s met de voor mij zo gewilde dikke billekes geworden.

De look van maar met volgens mij persoonlijk het mooiere trapezium licht.

Op het eerste gezicht uiterlijk in nog vrij goede staat en met lopende moter (net als ik dus !). :-)

Volgens de verkoper ook met originele Spaane documenten maar dat is weer een heel verhaal appart geworden !

Enigzins, volgens mij, te duur aan gekocht maar gezien de emo waarde voor mij niet te lang durven laten aanslepen en afpingelen om misschien verkocht te geraken aan iemand anders.

post-10455-13769190836055.jpg

Link naar reactie

De wat ik vermoed originele lak eronder is donkerder.

denim-blue-cotton-fabric.jpg

Geen idee dat deze kleur in 1965 voor dit model standaard was.

Heb ook overwogen om deze er terug vanonder te halen maar naast een hels karwei vrees ik ook voor het resultaat.

Als ze dan toch uit mekaar moet zou ik toch eerder overwegen om de kleur opnieuw te spuiten en als ik me niet vergis is het zelfs mogelijk om ze minder blinkend af te werken zodat je een oudere look krijgt. Een soort satijn glans.

Link naar reactie

Lak kun je inderdaad in alle soorten krijgen van mat tot super glanzend. De voorbereiding van het lakken zal hier natuurlijk ook een grote rol in spelen.

En als je wat wil zoeken denk ik dat je wel een kleurcode van toen moet vinden en kan je hem ( of haar) terug in een originele kleur zetten.

Succes ermee.

Link naar reactie

Bedankt Nero, was daar ook al eens gepasseerd.

Dit zou het moeten zijn op een scoot

azzurro-metallizzato-pm5-2_vma2t_tollerrollerde.jpg

het enige probleem is dat ik niet zo voor blauw ben en dus ik zal me eerst zelf nog moeten overhalen om ...

Ik heb ook al een nieuwe Mini en een nieuwe VW kever zien rijden met een kleur die in die buurt komt en mochten gezien worden.

Gelukkig heb ik nog wat tijd om te twijfelen.

Link naar reactie

Als er mensen onderdelen liggen hebben van een Motovespa 150s die ze graag kwijt geraken stuur gerust vrijblijvend een mailtje, eventueel met foto.

Gezien het gaat over een Spaanse en die aanzien worden als ... kan ik net iets meer geven dan niks maar voor sommige zaken zal je geld moeten bijgeven als cat. gevaarlijk afval !!! :-))

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...