Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Probleem met schokdemper voor (BGM Pro)


stefpa

Aanbevolen berichten

Deze winter de beide schokdempers van mijn P200E vervangen door verstelbare BGM Pro's. De voorste demper (deze http://www.scooter-center.com/product/BGM7716/Shock+absorber+front+bgm+PRO+255mm+Vespa+PX80+PX125+PX150+PX200+T5+125cc+red+white?cat=CAT_FAHRWERK_STOSSD) geeft echter problemen als ik over slechte weg rijdt, ttz hij dempt wel maar alles rammelt aan mijn voorwiel. Ik kan de demper ook een +/- 2cm naar link en rechts bewegen, waarbij mijn voorwiel mee beweegt, wat ook voor gevolg heeft dat de veer tegen de demper schuurt. Heb bij vervanging ook de rubbers vervangen en alles staat goed vast, dus daaraan kan het niet liggen. Iemand een idee?

Link naar reactie

@ Nero, wat ik bedoel met die beweging : als je de demper vastneemt in het midden kan ik hem zo'n 2cm richting spatbord duwen en omgekeerd, als ik er aan trek komt hij dezelfde afstand mee terug. Wat voor gevolg heeft dat je het voorwiel dus mee ziet bewegen. Ik dacht al dat m'n voorvork los stond maar dit is niet het geval. Als je de voorrem inknijpt veert de demper normaal in/uit, het lijkt wel dat de rubbers er iets mee te maken hebben. Als je over vb. ruwe beton rijdt geeft dat een gerammel alsof je voorwiel er gaat vanonder komen. Er stond een originele demper van Piaggio onder en alhoewel die versleten was deed die dat niet.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...