Ga naar inhoud
Vespaforum.be

SIP road sport, montage veertjes ??


knifeman

Aanbevolen berichten

Bij de SIP road sport (zwart) die ik gemonteerd heb zat nog een zakje met 2 veertjes en een bevestigingsplaatje. Echter geen instructies hoe en waar die gemonteerd moeten worden. Iemand een idee hoe en waar die exact gemonteerd moeten worden ?

Ik heb aan de pijp naar de motor toe ook 2 beugels die op geen enkele foto van SIP van de sip road sport te zien zijn ...

SIP:

7c1b071c-3a88-496d-8bad-d2cb16392b15.jpg

Mijne:

veertjes

IMG_20130506_221837

Link naar reactie

Ik denk dat je eigenlijk kiest voor welke montage optie je gaat; of aandraaien met de moer, of aantrekken met de veertjes.

Aantrekken met de veerjes lijkt mij de meest goed werkende optie van de 2: elke hobbel in de weg wordt je uitlaat weer wat strakker aangetrokken; het is niet voor niets de gekende methode om expansiepijpen te monteren. Maar de andere methode werkt ook al 60 jaar, dus tja.

Nadeel van die veertjes, vind ik, is dat elke keer als je vliegwielkap los moet, het veertje weer los komt.

Link naar reactie

Ik heb mijn sip road gemonteerd met de veertjes maar dan kreeg ik veel troep op m'n cylinder vanuit de uitlaat. Dan maar opnieuw gemonteerd met Firegum monteerpasta ,veertjes + moer aangedraaid. Nu blijft alles droog en proper.

Ik gebruik trouwens de kortste en dikste fietspaak die'k kon vinden, daar achteraan een stukje bezemsteel over gezet als handvat. Met de spaaknippel zet je het stokje vast.

Het haakje van de spaak werkt perfect om de veer vast te haken.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...