Ga naar inhoud
Vespaforum.be

phbh 30


geronimooo

Aanbevolen berichten

goede morgen,

Deze week de eerste echte ritjes gedaan met de licht gekietelde motor,

Nu zit ik met een probleem,

In 1 en 2 de versnelling gaat hij als een speer, eens in 3 de versnelling komt de scooter totaal niet op toeren.

Zelf zo erg als ik dit te lang doe ( 50 meter) dat deze stilvalt.

Zonder de choke te trekken, start hij niet.

Choke getrokken, starten, en terug rijden, maar niet in 3 de.

Momenteel zit er een hoofdsproeier in van 140, dit zal wel te groot zijn, ik test deze week nog wat andere,

maar wat raar is, met een te grote sproeier zou ik dit ook moeten merken in 2 de versnelling dacht ik?

Daar met een phbh carburator de hoofd sproeier enkel maar vanaf 3/4 gasopening gebruikt wordt. Dit zou dan moeten merkbaar zijn in 1, en 2 de ook dacht ik.

Rijdt er toevallig iemand met een gelijkaardige setup, om de carburator setup te kunnen vergelijken. Nu heb ik geen vergelijk-punt.

177 pinasco bewerkt, en timing aangepast, compressie verhouding 10.5/1

carter aangepast, reed valve malossi, phbh 30 carbu, verstrekte koppeling, parmakit ontsteking, pipe design uitlaat, mikuni benzine pomp,

Bedankt alvast

Link naar reactie

Als je constant de choke moet trekken om te kunnen starten lijkt het me dat je benzinetoevoer niet optimaal is (knik in darm, naftpomp die niet correct werkt,...)

140 als hoofdsproeier lijkt me ook veel te groot (eerder 120), maar kan dit type van carbu niet.

Groetjes, nero.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

In dellorto carbs a large jet like a 140 will affect all throttle positions, on the PHBH the boundaries between throttle position are blurred. You have not mentioned your atomizer, pilot jet, needle, needle position or slide. These are crucially important. And your air screw?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...