geronimooo Geplaatst: 9 maart 2013 Delen Geplaatst: 9 maart 2013 goede morgen, Deze week de eerste echte ritjes gedaan met de licht gekietelde motor, Nu zit ik met een probleem, In 1 en 2 de versnelling gaat hij als een speer, eens in 3 de versnelling komt de scooter totaal niet op toeren. Zelf zo erg als ik dit te lang doe ( 50 meter) dat deze stilvalt. Zonder de choke te trekken, start hij niet. Choke getrokken, starten, en terug rijden, maar niet in 3 de. Momenteel zit er een hoofdsproeier in van 140, dit zal wel te groot zijn, ik test deze week nog wat andere, maar wat raar is, met een te grote sproeier zou ik dit ook moeten merken in 2 de versnelling dacht ik? Daar met een phbh carburator de hoofd sproeier enkel maar vanaf 3/4 gasopening gebruikt wordt. Dit zou dan moeten merkbaar zijn in 1, en 2 de ook dacht ik. Rijdt er toevallig iemand met een gelijkaardige setup, om de carburator setup te kunnen vergelijken. Nu heb ik geen vergelijk-punt. 177 pinasco bewerkt, en timing aangepast, compressie verhouding 10.5/1 carter aangepast, reed valve malossi, phbh 30 carbu, verstrekte koppeling, parmakit ontsteking, pipe design uitlaat, mikuni benzine pomp, Bedankt alvast Link naar reactie
nero Geplaatst: 9 maart 2013 Delen Geplaatst: 9 maart 2013 Als je constant de choke moet trekken om te kunnen starten lijkt het me dat je benzinetoevoer niet optimaal is (knik in darm, naftpomp die niet correct werkt,...) 140 als hoofdsproeier lijkt me ook veel te groot (eerder 120), maar kan dit type van carbu niet. Groetjes, nero. Link naar reactie
geronimooo Geplaatst: 9 maart 2013 Auteur Delen Geplaatst: 9 maart 2013 Dat dacht ik ook maar raar dat hij in 1 en 2 perfect alles doet. Deze week wat verder doen. Liever te groot beginnen dan te klein;-) Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 23 maart 2013 Delen Geplaatst: 23 maart 2013 In dellorto carbs a large jet like a 140 will affect all throttle positions, on the PHBH the boundaries between throttle position are blurred. You have not mentioned your atomizer, pilot jet, needle, needle position or slide. These are crucially important. And your air screw? Link naar reactie
belfastjohn Geplaatst: 23 maart 2013 Delen Geplaatst: 23 maart 2013 I agree with Nero though, it sounds like you are running out of petrol. Pump working? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.