Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Probleem stationair en 4e versnelling


DR

Aanbevolen berichten

Het zou me straf lijken dat de problemen uit je openingspost liggen aan een hoofdsproeier dieje een maatje te klein is. Stilvallen bij stationair en slecht hernemen in versnelling heeft m.i. niks (of alleszins heel weinig) te maken met de hoofdsproeier, maar veel meer met een vuile of te kleine stationairsproeier. Probeer eens een 55/160 stationairsproeier als je die bij de hand hebt (die zit normaal gezien in een 24mm carbu). Als ik me niet vergis, staan er op de stationairsproeier altijd 2 cijfers (jij spreekt over 60?).

Die witte bougie kan dan weer wél wijzen op een te kleine hoofdsproeier, maar toch staat het stilvallen op ralenti en slecht hernemen in versnelling m.i. los van die hoofdsproeier.

De luchtfilter eens goed kuisen heeft voor mij een soortgelijk probleem al eens opgelost.

Ben je er zeker van dat je timing goed staat?

Link naar reactie

Met een grotere stationair sproeier heb je veel kans dat de motor gaat verzuipen op relantie.

De reden waarom ik een te kleine hoofdsproeier als mogelijke oorzaak opgeef is de kleur van de bougie en niet het stilvallen op relanti.

Bij een gebrek aan lucht (luchtfilter verstopt) gaat de bougie heel snel zwart uitslaan en niet wit.

Kort samengevat: een grotere hoofdsproeier gaat mogelijk niet al de problemen oplossen, maar het is één van de problemen...

Het andere is waarschijnlijk een slecht afgestelde voorontsteking waardoor de het ontstekingstijdstip op hoge toeren teveel afwijkt van wat het zou moeten zijn.

Zijn de contactpunten vernieuwd en eventueel voorzien van een dubbele veer?

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Ik heb het volgende gedaan:

Stationair sproeier gezet van de 24/24 carbu

Relanti stelschroef iets meer opengezet

Contactpunten opnieuw afgesteld op 0,35

En de eerste testrit was positief zowel qua inhouden van de motor als de kleur van de bougie die mooi koffie met melk bruin is...

Hoofdsproeier is nog steeds een 105.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...