Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Andere cilinder voor de PX 150


Kylimo

Aanbevolen berichten

Ik heb er sinds vanochtend een Sito Plus uitlaat op zitten. Ik vind het resultaat een beetje tegen vallen. Nu wil ik eigenlijk een andere cilinder gaan bestellen. Hebben jullie nog tips welke het beste is? Is dit de Polini, de Malossi of de DR? Ik zoek trekkracht in het middengebied. Moet hiet dan ook gelijk een 24/24 carberateur bij of zal de 20/20 met wat andere sproeiers ook een goed resultaat kunnen geven?

Groeten

Link naar reactie

de polini 177 met 24/24 en originele uitlaat is een echt trekbeest!

wel de poorten in het motorblok aanpassen, en de overgang van carbu naar krukas wijder maken.

er ligt een sito plus klaar, maar heb nog geen tijd gehad om te monteren...

en van waar ben je?

wie ben je?

wat doe je?

enz...,

of vul uw profiel eens in!

Link naar reactie

let er wel bij dat het blokje daarvoor open moet hé.

Voor een optimaal resultaat is het best nodig,als je een racecilinder steekt.

Vgr nico

Link naar reactie

Ik dacht dat een DR van gietijzer was en een Pollini of Malossi van aluminium.

Ik heb ook al gehoord dat een DR de minste problemen qua warmlopen geeft maar ook de minst krachtige is. Ik dacht dat aluminium nogtans beter warmte afvoerde dan gietijzer. Is die DR cilinder dan massiever of zo?

Link naar reactie

kwestie van de grote van de spoelgaten.

Hoe groter de spoelgaten,dus meer mengsel en meer koeling.

Polini of malossi vindt ik beter dan DR.

Maar pinasco (alu) vindt ik dan beter dan Polini of malossi.

Link naar reactie

Voor goedkoop plug en play kun je het beste een DR cilinder pakken. Wil je wat meer vermogen, maar ook meer werk aan je blok (openmaken e.d.) dan kun je Polini/Malossi nemen. Al deze cilinders zijn gietijzer. Heb je wat meer geld dan kun je voor Aluminium Pinasco gaan. Hoef je je blok ook niet persé voor aan te passen. Deze functioneerd zelfs met de 20/20 carb nog goed.

Link naar reactie

Heb vrijdag net een dr 177 op mijn px 125 disc gestoken,niet tegenstaande er gezegd wordt dat deze kit er zomaar op te zetten is viel dit enigzins toch tegen.Bleek bij montage dat de krans van de elestart, gemonteerd op het vliegwiel tegen de onderste koelvinnen van de cylinder kwam en er zo voor zorgde dat deze niet volledig aan kon sluiten op het blok.Twee onderste koelvinnen afgeslepen en cylinder gemonteerd.Ondertussen al 100 km mee gereden en cylinder is echt zijn geld wel waard.

T'is maar dat je het weet mocht je er aan beginnen.

Link naar reactie

Als je een DR177 steekt, met een SitoPlus-uitlaat en een 24/24 carbu van een 200 met een standaard hoofsproeier met BE3 190 (ipv BE3 160) luchtbuis en je hebt een sterke motor die op alle toerentallen reageert en quasi zo betrouwbaar is als een originele motor als die goed gerodeerd is.

Eventueel kijken voor een iets hogere achterband(100/100-10 of zo) want je krijgt het gevoel dat je een versnelling tekort komt in vierde (op een Vespa Sprint versnellingsbak)

Link naar reactie

Ik denk dat ik toch inderdaad voor de DR 177 ga. Ik lees dat deze het meeste kracht geeft zonder al te veel te hoeven aan te passen.

Kan jij (of iemand anders) vertellen wat de hoofdsproeier van een 200 is?

Wat is het verschil tussen de twee luchtbuizen?

Hoe lang moet je de DR inrijden/roderen?

Groeten Boy

Link naar reactie

een pinasco moet je maar 100 km roderen,straf hé.

Maar voor alle veiligheid heb ik er 200 gereden,alhoewel... ..

Link naar reactie

Ik heb er een Chroom pinasco onder zitten.

Kost rond de 180 euro.

En handig want de uitlaat zit rechts.

Ontsteking 3mm voor bdp.

En dat zal zeker zeer goed zijn ze.

Link naar reactie

Redelijk scherp en luidruchtig gaat nog.

Is te doen

Doe zeker aanpassingen aan uw spoelkanalen.

Ps: ik heb ook nog een racekrukas erop gestoken.

Verder kw ontstekking heb ik

- grondplaat van sprint Veloce en origineel vliegwiel (VLA)

Het blokje is van een VLA (GL 1962) met vroeger 2 poorten.

Daar heb ik redelijk veel werk aangehad en tot het uiterste gegaan.

Zelfs de spoelgaten van de cilinder (pinasco) heb ik nog vergroot.

Zoook de zuiger en drijfstang aangepast.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Hoe snel gaat een scooter met PX blok en DR 177, 24/24 en Sito+?

Race cilinders zoals Polini lopen sneller warm dacht ik, ik heb er op verscheidene fora toch al veel problemen over gelezen. Op forums leest je natuurlijk wel meestal als er problemen zijn, als het goed werkt lees je er meestal niks over. Is een Polini ook betrouwbaar voor langere ritten? Wat met een Pinasco, koelt dat beter omdat die van aluminium is?

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...