Kylimo Geplaatst: 19 februari 2006 Delen Geplaatst: 19 februari 2006 Ik heb er sinds vanochtend een Sito Plus uitlaat op zitten. Ik vind het resultaat een beetje tegen vallen. Nu wil ik eigenlijk een andere cilinder gaan bestellen. Hebben jullie nog tips welke het beste is? Is dit de Polini, de Malossi of de DR? Ik zoek trekkracht in het middengebied. Moet hiet dan ook gelijk een 24/24 carberateur bij of zal de 20/20 met wat andere sproeiers ook een goed resultaat kunnen geven? Groeten Link naar reactie
chocolateman Geplaatst: 19 februari 2006 Delen Geplaatst: 19 februari 2006 de polini 177 met 24/24 en originele uitlaat is een echt trekbeest! wel de poorten in het motorblok aanpassen, en de overgang van carbu naar krukas wijder maken. er ligt een sito plus klaar, maar heb nog geen tijd gehad om te monteren... en van waar ben je? wie ben je? wat doe je? enz..., of vul uw profiel eens in! Link naar reactie
Kylimo Geplaatst: 19 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 19 februari 2006 Zo, mijn profiel is een beetje ingevuld (sorry, had dit nog niet gezien). Is het aanpassen van de poorten op het motorblok echt noodzakelijk, of alleen als je het uiterste eruit wil halen? Groeten Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 19 februari 2006 Delen Geplaatst: 19 februari 2006 let er wel bij dat het blokje daarvoor open moet hé. Voor een optimaal resultaat is het best nodig,als je een racecilinder steekt. Vgr nico Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 19 februari 2006 Delen Geplaatst: 19 februari 2006 Ik dacht dat een DR van gietijzer was en een Pollini of Malossi van aluminium. Ik heb ook al gehoord dat een DR de minste problemen qua warmlopen geeft maar ook de minst krachtige is. Ik dacht dat aluminium nogtans beter warmte afvoerde dan gietijzer. Is die DR cilinder dan massiever of zo? Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 19 februari 2006 Delen Geplaatst: 19 februari 2006 kwestie van de grote van de spoelgaten. Hoe groter de spoelgaten,dus meer mengsel en meer koeling. Polini of malossi vindt ik beter dan DR. Maar pinasco (alu) vindt ik dan beter dan Polini of malossi. Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 20 februari 2006 Delen Geplaatst: 20 februari 2006 Voor goedkoop plug en play kun je het beste een DR cilinder pakken. Wil je wat meer vermogen, maar ook meer werk aan je blok (openmaken e.d.) dan kun je Polini/Malossi nemen. Al deze cilinders zijn gietijzer. Heb je wat meer geld dan kun je voor Aluminium Pinasco gaan. Hoef je je blok ook niet persé voor aan te passen. Deze functioneerd zelfs met de 20/20 carb nog goed. Link naar reactie
fille Geplaatst: 20 februari 2006 Delen Geplaatst: 20 februari 2006 Heb vrijdag net een dr 177 op mijn px 125 disc gestoken,niet tegenstaande er gezegd wordt dat deze kit er zomaar op te zetten is viel dit enigzins toch tegen.Bleek bij montage dat de krans van de elestart, gemonteerd op het vliegwiel tegen de onderste koelvinnen van de cylinder kwam en er zo voor zorgde dat deze niet volledig aan kon sluiten op het blok.Twee onderste koelvinnen afgeslepen en cylinder gemonteerd.Ondertussen al 100 km mee gereden en cylinder is echt zijn geld wel waard. T'is maar dat je het weet mocht je er aan beginnen. Link naar reactie
Speedracer Geplaatst: 20 februari 2006 Delen Geplaatst: 20 februari 2006 Als je een DR177 steekt, met een SitoPlus-uitlaat en een 24/24 carbu van een 200 met een standaard hoofsproeier met BE3 190 (ipv BE3 160) luchtbuis en je hebt een sterke motor die op alle toerentallen reageert en quasi zo betrouwbaar is als een originele motor als die goed gerodeerd is. Eventueel kijken voor een iets hogere achterband(100/100-10 of zo) want je krijgt het gevoel dat je een versnelling tekort komt in vierde (op een Vespa Sprint versnellingsbak) Link naar reactie
Kylimo Geplaatst: 20 februari 2006 Auteur Delen Geplaatst: 20 februari 2006 Ik denk dat ik toch inderdaad voor de DR 177 ga. Ik lees dat deze het meeste kracht geeft zonder al te veel te hoeven aan te passen. Kan jij (of iemand anders) vertellen wat de hoofdsproeier van een 200 is? Wat is het verschil tussen de twee luchtbuizen? Hoe lang moet je de DR inrijden/roderen? Groeten Boy Link naar reactie
T5Scooterboy Geplaatst: 21 februari 2006 Delen Geplaatst: 21 februari 2006 Hoofdsproeier van 200 is 118 zonder oliepomp en 116 met oliepomp. 160 is wat vetter dan 190. ong. 300 km? Sommigen zeggen ook 1000km. Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 21 februari 2006 Delen Geplaatst: 21 februari 2006 een pinasco moet je maar 100 km roderen,straf hé. Maar voor alle veiligheid heb ik er 200 gereden,alhoewel... .. Link naar reactie
Angelo Geplaatst: 21 februari 2006 Delen Geplaatst: 21 februari 2006 ik heb een pinasco 177cc gekocht met een 24/24 carb voor mijn sprint veloce. op hoeveel moet mijn ontstekingstijd staan? Welke uitlaat raden julie me aan? Alvast bedankt. Angelo. Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 21 februari 2006 Delen Geplaatst: 21 februari 2006 Voor maximaal effect koop je best een echte expansiepijp zoals een Sip Evo of zo denk ik. Dat kost wel eep pak meer dan een Sito plus natuurlijk. Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 22 februari 2006 Delen Geplaatst: 22 februari 2006 Ik heb er een Chroom pinasco onder zitten. Kost rond de 180 euro. En handig want de uitlaat zit rechts. Ontsteking 3mm voor bdp. En dat zal zeker zeer goed zijn ze. Link naar reactie
fille Geplaatst: 22 februari 2006 Delen Geplaatst: 22 februari 2006 Denk er ook aan een pinasco te steken,hoe valt het lawaai van zo'n uitlaat mee?Is hij niet te luidruchtig bedoel ik? Link naar reactie
renoretro Geplaatst: 22 februari 2006 Delen Geplaatst: 22 februari 2006 Redelijk scherp en luidruchtig gaat nog. Is te doen Doe zeker aanpassingen aan uw spoelkanalen. Ps: ik heb ook nog een racekrukas erop gestoken. Verder kw ontstekking heb ik - grondplaat van sprint Veloce en origineel vliegwiel (VLA) Het blokje is van een VLA (GL 1962) met vroeger 2 poorten. Daar heb ik redelijk veel werk aangehad en tot het uiterste gegaan. Zelfs de spoelgaten van de cilinder (pinasco) heb ik nog vergroot. Zoook de zuiger en drijfstang aangepast. Link naar reactie
Dr Who Geplaatst: 6 maart 2006 Delen Geplaatst: 6 maart 2006 Hoe snel gaat een scooter met PX blok en DR 177, 24/24 en Sito+? Race cilinders zoals Polini lopen sneller warm dacht ik, ik heb er op verscheidene fora toch al veel problemen over gelezen. Op forums leest je natuurlijk wel meestal als er problemen zijn, als het goed werkt lees je er meestal niks over. Is een Polini ook betrouwbaar voor langere ritten? Wat met een Pinasco, koelt dat beter omdat die van aluminium is? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.