Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Hey


fast

Aanbevolen berichten

Ondertussen weer wat kilometers verder… schakelen gaat al heel wat vlotter en ook het vertrekken lukt nu goed.

Heb mij ook een casuel motojas gekocht van richa. Gekocht bij joma. Prima kledij voor de scooter rijder

Ook een bijna val ervaring door in een bocht bij nat wegdek alles te moeten dichtgooien en daarbij net iets teveel voorrem gebruikt.

Link naar reactie

@fast, misschien toch eens wat rijlessen volgen? Allé, ik bedoel dit niet als kritiek, maar eerder als een goede raad.

Best ook nooit remmen als je moto/vespa scheef hangt. Altijd eerst uw tweewieler rechtzetten en dan vollen bak remmen.

En @ Jan, uw tip lijkt mij niet echt correct hoor. Als je grip verliest met te remmen, ga je die nooit terugkrijgen door meer te remmen. Als je dreigt te vallen, gewoon gas geven en wegsturen.

Link naar reactie

Over dat remmen is inderdaad al veel gezegd, ik heb een oldie met vooraan trommelrem, dat is gewoon een ramp, zelfs doseren is moeilijk, juist goed om aan verkeerslichten nog wat bij te remmen of noodstop, anders gegarandeerd op mijn bakkes.

Misschien kan het inderdaad ook aan rijervaringen liggen maar zoals Cee al zei, bij de motor gebruik ik bijna enkel voorrem, maar dat is dan natuurlijk ook wel een vette schijfrem en je hebt een degelijke voorvork die wel wat kan opvangen, wat ik van mijn veerke op scooter niet echt kan zeggen.

Nu op Lambretta staat een intake schijfrem geplaatst maar heb er nog niet mee gereden, naar het schijnt gedraagt Lambretta zich veel beter bij het remmen, alsook een betere voorvork, ben eens benieuwd.

Link naar reactie

@bart: die reflex heeft me toch al een paar keer "gered", misschien een ongebruikelijke techniek, maar ik blijk dat vrij onbewust zo te doen. anyway, ieder zijn manier van rijden, en als het echt fout gaat mogen we blij zijn dat we met een scooterke rijden, want doordat onze benen "vrij" zijn, kunnen we gemakkelijk bailen!

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

De eerste 1000 vespa kilometers zitten erop. Heb nog geen minuut spijt gehad van mijn aankoop.

Ondertussen al wel de uitlaat veranderd. Naar een standaard zonder katalysator.

Ook de kilometerkabel is ook al stuk gegaan.

Voor de banden heb ik de tips van het forum gevolg en de michelin sm100 erop gelegd. Die zijn idd veel beter dan de originele.

Groetjes,

Arvid.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...