Robbie34 Geplaatst: 7 augustus 2012 Delen Geplaatst: 7 augustus 2012 Even voorstellen ,ben 34 jaar van regio Diest en Eigenaar van een LML Bicolor 125cc 4 takt 2012 .Vandaag mijn nummerplaat ontvangen en mn eerste rit achter de rug 60km afgelegd .Is wel Fun rijden ben er blij mee.Nu weet ik dat ik in de rodage wat moet opletten maar toch is even open gereden en haal op de kilometerteller nu 80 km/u .Gaat hij na rodage nog beter rijden en iets harder of is dit de limiet?Het schakelen begint te lukken ,al zit ik er soms wel is naast maar elk begin is moeielijk ;-) Morgen hopelijk goed weer voor mn volgende rit ... Link naar reactie
KevinB Geplaatst: 7 augustus 2012 Delen Geplaatst: 7 augustus 2012 Proficiat met je aankoop. Heb je de nummerplaat vlot kunnen krijgen of is het nog steeds zo'n gedoe bij de DIV? Veel plezier ermee Link naar reactie
dave Geplaatst: 7 augustus 2012 Delen Geplaatst: 7 augustus 2012 fotoke? welke kleur? Link naar reactie
Robbie34 Geplaatst: 7 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 7 augustus 2012 Kleur ivory advocado groen .Ga morgen proberen een fotoke te posten . Was een heel gedoe ja maar toch na een week mijn nummerplaat . Iemand ook een LML ? Ben wel is benieuwd of hij na een x aantal kilometers nog losser gaat komen ? is geen snelheidsmachine maar toch een 10 km/u sneller om vlot met het verkeer mee te kunnen zou leuk zijn. Maar is plezant om mee te toeren . Link naar reactie
Vara Geplaatst: 8 augustus 2012 Delen Geplaatst: 8 augustus 2012 Mijn Lml doet niet meer dan 80 hoor. Staat dachtvik 3000+ op de teller. Enkel op lange rechte stukken en bergaf haalt hij wat meer, maar nooit boven de 100. Grts. Link naar reactie
KevinB Geplaatst: 8 augustus 2012 Delen Geplaatst: 8 augustus 2012 Ik heb er zelf geen, maar ik lees hier toch regelmatig dat ze nog ietsje sneller gaan na de rodage. Al weet ik niet als dat met een 4-takt nog zoveel gaat schelen. Link naar reactie
wijlen de Makke Geplaatst: 8 augustus 2012 Delen Geplaatst: 8 augustus 2012 Da moet allemaal nog loskomen. Zal wel de 90km halen. Grtjs Makke Link naar reactie
Robbie34 Geplaatst: 8 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2012 Heeft er iemand ervaring met zo een pinasco uitlaat? Kun je hier iets meer power mee uithalen? Alez ben tevreden hoe hij rijd ze ,maar ne uitlaat zou ik nog durven steken. Link naar reactie
Mats en Liselot Geplaatst: 8 augustus 2012 Delen Geplaatst: 8 augustus 2012 Heb ook lml 4t, nu met 1900km op teller. Rodeer maar rustig op t gemakske de eerste 1000km. (En zeker rustig rijden tot ze 'warm' is) Na eerste 1000km kan je ze eens opengooien, en je gaat merken dat ze dan wel 90-95 (op teller) haalt. Nu (1900km) trekt ze nog vlotter, en gaat makkelijk naar 95 op teller. Vergeet je onderhoudje niet op 500km (ook voor garantie) Véél plezier!! Link naar reactie
KevinB Geplaatst: 8 augustus 2012 Delen Geplaatst: 8 augustus 2012 Een uitlaat zou kunnen helpen bij een 2 takt. Bij een 4-takt haal je daar minder uit. Tenzij er een katalysator of dergelijke tussenzit. Als je dan een 'open' uitlaat steekt, dan ga je het verschil wel merken. Link naar reactie
Robbie34 Geplaatst: 8 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2012 Heb er geen idée van dat daar ne katalysator tussensteekt of niet, ken der maar weinig vanaf moet ik zeggen . Vroeger wel wa liggen prullen aan ne camino ofzo en dan nog had ik er dikwijls beter afgebleven ;-) Ga me wa inhouden en hem goe roderen en zullen dan wel zien zekers .Heb nog al gelezen dat de meeste hier op 500km op onderhoud moeten om de rodageolie te veranderen maar mijne dealer zegt om op 1000km te komen? Link naar reactie
KevinB Geplaatst: 8 augustus 2012 Delen Geplaatst: 8 augustus 2012 Te vroeg op onderhoud kan nooit geen kwaad zou ik zeggen, maar ik ken de onderhoudsintervallen ook niet. Het staat toevallig niet in het onderhoudsboekje of handleiding (indien aanwezig en in een te verstane taal) Ivm de katalysator, onder de 2 takt zit hij zeker en vast, maar van de 4-takt ben ik niet zeker. Ik denk niet dat er veel qua snelheid te veranderen is aan die 4-takten, toch niet zonder de cilinderinhoud aan te passen. Link naar reactie
Robbie34 Geplaatst: 8 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2012 Vandaag nog een mooie 40km afgelegd teller staat nu op 100km.Tegenwind en bergop haal ik met enige moeite en toch proberen niet voluit te gaan in de rodageperiode een 60km/u .Hou me in tijdens de rodage maar het nodigt wel uit tot iets harder rijden .probeer om onder de 70 te houden op de teller . Link naar reactie
dendan Geplaatst: 13 augustus 2012 Delen Geplaatst: 13 augustus 2012 hoi, heb zelf een lml 150cc 4t en heb er onlangs een sito ondergeduwd en ervaar toch een heel verschil . vooral in 3de en 4de versnelling trekt hem beter op . merk dat hem meer power heeft en blijft nu doortrekken tot 90 terwijl het de laatste 10 km/h vroeger met moeite ging. had eerst eens navraag gedaan voor zo een pinasco en de prestaties vielen toch wel tegen voor zo een prijs(+300euro tegenover iets van een 76 euro voor de sito ). conclusie voor mij...zeer tevreden met de sito Link naar reactie
Mats en Liselot Geplaatst: 16 augustus 2012 Delen Geplaatst: 16 augustus 2012 hoi, heb zelf een lml 150cc 4t en heb er onlangs een sito ondergeduwd en ervaar toch een heel verschil . vooral in 3de en 4de versnelling trekt hem beter op . merk dat hem meer power heeft en blijft nu doortrekken tot 90 terwijl het de laatste 10 km/h vroeger met moeite ging. had eerst eens navraag gedaan voor zo een pinasco en de prestaties vielen toch wel tegen voor zo een prijs(+300euro tegenover iets van een 76 euro voor de sito ). conclusie voor mij...zeer tevreden met de sito Hey Dendan, Heb zelf ook lml 4t Enig idee of je verbruik ook de hoogte in gaat met n sito uitlaat? Gr Link naar reactie
Robbie34 Geplaatst: 16 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 augustus 2012 hoi, heb zelf een lml 150cc 4t en heb er onlangs een sito ondergeduwd en ervaar toch een heel verschil . vooral in 3de en 4de versnelling trekt hem beter op . merk dat hem meer power heeft en blijft nu doortrekken tot 90 terwijl het de laatste 10 km/h vroeger met moeite ging. had eerst eens navraag gedaan voor zo een pinasco en de prestaties vielen toch wel tegen voor zo een prijs(+300euro tegenover iets van een 76 euro voor de sito ). conclusie voor mij...zeer tevreden met de sito Hey Dendan produceert hij ook meer geluid met de sito ? Link naar reactie
dendan Geplaatst: 16 augustus 2012 Delen Geplaatst: 16 augustus 2012 hey robbie...hij maakt een beter ploffend geluid dan de standaard uitlaat maar helemaal nie storend . ik ben zelf een vlotte rijder en heb nie gemerkt dat hem meer verbruikt dan anders daar hij vlotter op toeren komt . verwacht geen wonderen maar bij de mijne getest langs een vespa lx vario bleef ik vroeger iets achter en nu laat ik de lx iets achter . dus voor dit geld ben ik wel tevreden. zoals gezegt merk ik het vooral in 3de en 4de versnelling...gr dendan Link naar reactie
Robbie34 Geplaatst: 17 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2012 hey robbie...hij maakt een beter ploffend geluid dan de standaard uitlaat maar helemaal nie storend . ik ben zelf een vlotte rijder en heb nie gemerkt dat hem meer verbruikt dan anders daar hij vlotter op toeren komt . verwacht geen wonderen maar bij de mijne getest langs een vespa lx vario bleef ik vroeger iets achter en nu laat ik de lx iets achter . dus voor dit geld ben ik wel tevreden. zoals gezegt merk ik het vooral in 3de en 4de versnelling...gr dendan Zou ik al tevreden mee zijn se maar zit nog in rodage veu de moment . komt zeker op verlanglijstje thx voor de info Gr Link naar reactie
Robbie34 Geplaatst: 17 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2012 Merk nu op dat er op mijn velgen van de LML zo een vieze plekken zijn precies lijmresten od. Krijg het er niet afgewassen ,nog iemand die dit heeft aan zn LML ?Vooral op het achterwiel heb ik het veel. Link naar reactie
dendan Geplaatst: 20 augustus 2012 Delen Geplaatst: 20 augustus 2012 @robbie...gaat eraf met wasbenzine ..insmeren met verfborstel. en dat herhalen dan gaat het eraf. heb de mijne nu ook gedaan met gewone benzine. Gaat ook . gr dendan Link naar reactie
Robbie34 Geplaatst: 20 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 augustus 2012 @robbie...gaat eraf met wasbenzine ..insmeren met verfborstel. en dat herhalen dan gaat het eraf. heb de mijne nu ook gedaan met gewone benzine. Gaat ook . gr dendan thx ga het morgen nekeer proberen.Wat is dan dan Dendan? Link naar reactie
Johan23 Geplaatst: 25 augustus 2012 Delen Geplaatst: 25 augustus 2012 Moet je met zo een bicolor al die rekjes erbij nemen, of kan je bijvoorbeeld het rekje vooraan niet bijkopen? Zijn er op het chromewerk na, nog andere extraatjes aan de bicolor? Cheers Link naar reactie
Robbie34 Geplaatst: 25 augustus 2012 Auteur Delen Geplaatst: 25 augustus 2012 Moet je met zo een bicolor al die rekjes erbij nemen, of kan je bijvoorbeeld het rekje vooraan niet bijkopen? Zijn er op het chromewerk na, nog andere extraatjes aan de bicolor?Cheers De opties bij de bicolor zijn het rekje vooraan ,rekje achteraan en de zijdelingse valbaren .Zijn compleet bij de bicolor maar je kan deze eraf laten als je wil .heb de wit en groen kleurige. dacht in begin dat da rekje vooraan wat druk ging zijn maar vind het wel staan nu.Heb de mijne bij smeyers in schaffen gekocht nu 550 km gereden en hij begint vlotter te schakelen ,ben er content van . Als ik een tip mag geven vraag achter het model 2012,deze kost wel 75 euro meer dan model 2011 maar op het display staat nu een lampindicator als hij in neutraal staat en das erg makkelijk vind ik alsook een lampje als je op de voetrem trapt.Alsook zijn de pinkerkapjes anders ,mooier vind ik persoonlijk Link naar reactie
Johan23 Geplaatst: 25 augustus 2012 Delen Geplaatst: 25 augustus 2012 Zijn de handgrepen ook die speciale met chrome, of zijn die helemaal zwart? Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.