Ga naar inhoud
Vespaforum.be

elektrische bedrading vnb T2


VNB rider

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik zit met volgend probleempje aan mijn vespa vnb T2 125 van '62, pas aangekocht.

Het remlicht werkt niet meer, nagekeken en geconstateerd dat er een kabel ontbreekt tussen de stator en het schaklekastje vanwaar de bedrading vertrekt naar de lampjes e.d.

In principe zou ik hier dus een nieuwe kabel moeten steken.

Maar ik vroeg me nu af of ik niet gewoon een bruggetje kan maken tussen de gele en blauwe kabel, dan heb ik toch ook stroom op de blauwe kabels? of ben ik mis en gaat dit problemen geven? Ik zou dit zo willen doen omdat ik schrik heb om het vliegwiel te demonteren aangezien ik op technisch gebied een beetje een leek ben.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

post-7130-13769188888702.jpg

Link naar reactie

Als ge een bugje maakt tussen de gele en de blauwe kabel gaat je stoplicht constant branden.

Heb je de remlichtschakelaar vervangen of is het model niet correct?

Denk dat als het rempedaal niet ingeduwd is, je contact moet maken met de massa (in de schakelaar) en dat de massa wordt onderbroken als je het pedaal induwt zodat de stroom niet meer afgeleid wordt naar het chasis en het remlicht gaat branden.

Als dit klopt moet je een schakelaar hebben die de stroom onderbreekt als je remt.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

met de remschakelaar is niets mis, ben ik ook niet aan geweest.

en als je kijkt op het elektrisch schema dan zie je een blauwe kabel naar de stator vertrekken voor de stroom, deze is er nu niet bij mijn vespa. dus momenteel heb ik totaal geen stroom op mijn achterlicht.

en als ik spanning geef op beide blauwe draden door middel van een bruggetje naar de gele, dan nog moet ik contact maken met de voetrem om door beide spanning naar het achterlicht te sturen en dan pas gaat mijn remlicht branden. (zie schema).

Maar de vraag is vooral ga ik genoeg spanning hebben via de gele draad om dan al de verlichting te voeden, of kan het zijn dat als mijn remlicht aangaat de voorlichten gaan doven?

Maar soit, ik ga het gewoon proberen en we zien wel.

alvast bedankt.

Link naar reactie

Al geprobeerd?

Het is zoals Nero zegt . De spanning aan de remlichschakelaar wordt afgeleid naar de massa . Bij bediening van de schakelaar gaat de stroom niet meer naar de massa en brandt uw licht . 1 draad volstaat dus naar de schakelaar . Het andere contact van de schakelaar zit (ter plaatse) aan de massa . Het is een bizar systheem .

Link naar reactie

Als er geen blauwe draad uit je statorplate komt kan je proberen om de blauwe draden in junction box te verbinden met het chasis. Weet niet of het gaat werken, maar je kan altijd proberen.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...