Noémie Geplaatst: 19 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 juni 2012 Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen 2 en 4 takt? (ik zei toch dat ik er niks van ken ) Ik ga sowieso gaan voor een 125 cc. Ik heb eens met een 150 cc gereden en dat was me toch iets te grellig. groeten Link naar reactie
ToonR Geplaatst: 19 juni 2012 Delen Geplaatst: 19 juni 2012 4 takt is plastiek 2 takt is ijzer Easy as one, two, three En Wikipedia is ook je vriend ToonR Link naar reactie
wernerkellens Geplaatst: 20 juni 2012 Delen Geplaatst: 20 juni 2012 Google is uw vriend... Ik dacht dat het misschien een scooter was van iemand op dit forum daarmee... Dan wordt het google'n ;-) Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 20 juni 2012 Delen Geplaatst: 20 juni 2012 4 takt is plastiek2 takt is ijzer Dikke zever eh. Nen LML 4Takt is evenveel ijzer/plastiek als nen 2Takt... Link naar reactie
Noémie Geplaatst: 20 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2012 Als ik het goed begrepen heb werkt een twee takt motor efficiënter maar verbruikt een vier takt minder en is het milieuvriendelijker? Zoiets? Maar het verschil is ook ongetwijfeld te voelen wanneer je er mee rijdt? Link naar reactie
Joene Geplaatst: 20 juni 2012 Delen Geplaatst: 20 juni 2012 djeezes Noémie, heb je gegoogled op 2-takt en 4-takt ? http://nl.wikipedia.org/wiki/Tweetaktmotor http://nl.wikipedia.org/wiki/Viertaktmotor Link naar reactie
ToonR Geplaatst: 20 juni 2012 Delen Geplaatst: 20 juni 2012 4 takt is plastiek2 takt is ijzer Dikke zever eh. Nen LML 4Takt is evenveel ijzer/plastiek als nen 2Takt... Ik wist dat er iemand dit ging zeggen haha, hoe krijg je iemand geagiteerd in 1 seconde! Binnenkort ook nieuwe 200injectie 4takt op de lml's! Groetjes ToonR Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 20 juni 2012 Delen Geplaatst: 20 juni 2012 Ik ben helemaal niet 'geagiteerd'. Je moet alleen juiste informatie geven... 2takt/4takt gaat louter over het motorische gedeelte. Da je zit te zwansen in Chit-chat, ok. Maar hier wensen mensen correcte info. (ook al kunnnen ze dat zelf perfect vinden met een minimum aan opzoekwerk) Link naar reactie
Noémie Geplaatst: 20 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2012 Ik heb trouwens met united scooters gebeld en zij hebben een VNB uit 1964 staan met nieuwe lml motor, 6 maanden garantie. Ik kan het toch niet laten om daar ook eens naar te gaan kijken Link naar reactie
ToonR Geplaatst: 20 juni 2012 Delen Geplaatst: 20 juni 2012 En om het verschil tussen 4takt of 2takt bij het rijden te geven. 4takt; Veel trekkracht onderin, dit betekend dat je op lage toeren reeds vlotjes vooruit gaat, minder pk als je hard gaat rijden. Trekkracht wordt uitgedrukt in Newton maal meter en dit is het moment op de wielen of aandrijfas. 1 Newton is de mogelijkheid om een massa van 1kg een versnelling te geven van 1m/s^2. Wanneer je dit vermenigvuldigd met het aantal meter dan je hierover doet, krijg je dezelfde eenheid als trekkracht. 1Paardekracht (Pk) is 0,773kW en Watt is de eenheid van vermogen. Dit betekent hoeveel arbeid je kan leveren in een éénheid van tijd. Als je weet de arbeid = kracht x afstand (x cos alpha) ( de hoek tussen de bewegingsvector en de krachtvector) dan krijg je W = N x m/ s en dit geeft aan hoeveel van je kracht je per seconde kan gebruiken! 2taktjes kunnen meer kracht per seconde geven door hogere toerentallen. (even tussendoor 4takt is rustiger, stinkt minder, verbruik minder, maar gaat meestal minder hard. 2takt is onrustig op lage toeren, wat gas bijgeven en dan zal je wel vooruitgaan, als je weinig weegt kan de motor meer toeren maken en sneller rijden. Als we nu nog over de Ottocyclus en de resonantie binnen de uitlaat van een 2takt beginnen... ToonR Link naar reactie
jeng Geplaatst: 20 juni 2012 Delen Geplaatst: 20 juni 2012 Stinkt minder? Je kan toch niet zeggen dat 2 takt uitlaatgassen stinken? Link naar reactie
Domi Geplaatst: 20 juni 2012 Delen Geplaatst: 20 juni 2012 ga is tot bij United Scooters en vraag een testritje met de LML's 2-en 4 takt en de VNB. dan weet je het verschil en maak daarna je keuze. Het kan soms zo simpel zijn... Link naar reactie
Noémie Geplaatst: 20 juni 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 juni 2012 Je hebt gelijk Domi Kan je bij die shops zomaar binnenwandelen voor een testrit of maak je best een afspraak? En laten ze je eigelijk wel rijden als je nog nauwelijks ervaring hebt? groetjes Link naar reactie
bluevespa Geplaatst: 21 juni 2012 Delen Geplaatst: 21 juni 2012 Pak de telefoon, bel, stel je vraag, en 2 minuten later heb je een antwoord Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.