Ga naar inhoud
Vespaforum.be

lml 125 carburator probleem


tjubix

Aanbevolen berichten

Hallo daar,

Op mijn lml 125 2-takt staan 12.000 km en onlangs brak er ergens één of andere bout in de carburator. Resultaat: gashendel pakte niet meer, draaide gewoon door, motor bleef wel doorlopen maar kon dus geen gas meer geven. Is dat normaal dat dat na die kilometrage al gebeurt?

Dus carburator werd hersteld of vervangen, maar niet met nieuwe onderdelen omdat ik dan 6 maand had moeten wachten. Hoop dat ik er nu terug een tijdje mee verder kan.

Is het volledig zelf uitvoeren van een (groot) onderhoud aan een lml eigenlijk gemakkelijk te doen of te leren? Denk het wel, alleen weet ik niks van techniek af. Via sip-website of elders kunnen waarschijnlijk ook vervangstukken aangekocht worden indien het onderhoud een vervanging van een bepaald onderdeel vereist?

ik dank u allen

Link naar reactie

@ Tjubix :ik hoop dat ge aan het zeveren zijt want anders zijn ze u serieus aan't pluimen maat !!!

Link naar reactie

Hey Domi, neen ik ben niet aant zeveren hoor. Ik ben ook serieus van de prijs verschoten. Ik ga nooit meer naar die dealer, zal int vervolg mijn lml zelf wel zien te onderhouden.

249 euro voor een onderhoud, herstel carburator, en sleepkosten vanop de ring over afstand van +/- 30 à 40 km (heen en terug). Ik veronderstel dat de hoge kosten te maken hebben met het slepen. Het leuke eraan was ook dat die hersteller mij blijkbaar niet direct een factuur kon meegeven, ik moest zelf nog specifiek vragen om een betaalbewijs, en kon er alleen met cash betalen. Maar tis de laatste keer geweest dat ik mij door die kut-dealerkes int zak laat zetten, ik doe het zelf int vervolg.

Link naar reactie

bwa das geen kwestie van durven, maar ik ga dat hier niet op dit forum zwieren, das een beetje onder de gordel spelen. braaf betalen en niet van mijn oren durven maken op het moment zelf, maar hem dan op een forum gaan zwartmaken achter zijn rug, das ook niet echt mijn ding. als ik problemen heb met dienen dealer dan moet ik ze zelf maar met hem regelen. als je het echt wilt weten wil ik wel via een privé-bericht een antwoord geven.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...