Ga naar inhoud
Vespaforum.be

A- rijbewijs


Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Ik wil graag even informeren ivm. motor rijbewijs.

Ik zou graag binnenkort een VNB of iets gelijks kopen, en mijn motorrijbewijs doen.

maar wat is juist de procedure? Gewoon theorie afleggen in het examencentrum zoals bij rijbewijs B?

En praktijk moet je dan verplicht lessen volgen of niet? Mag je het examen doen met een 125cc of zwaarder?

Groeten

Pieter

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

als je zelf geen moto hebt (behalve je scooter dan) is het te gek om te wachten en met een voorlopig rijbewijs rond te rijden. Ik heb 8 uur rijles gedaan (6 uur + 2 uur net voor het examen) en dan meteen mijn examen. Op 14 dagen was dat geregeld.

Ik weet niet hoe hetnu zit, maar bij mij was mijn theoretisch nog geldig van mijn B-rijbewijs

Link naar reactie

Met een scooter kan je geen rijbewijs halen. Ikzelf heb de theorie gedaan via de site van de VAB daar kun je eventjes oefenen, let wel lees ook eens de diepte van de groeven op de banden en allerlei cijferkes. Het is een makkie. Dirk in Wemmel is idd heel goed. Je leert vooral de proeven op het terrein. Op de weg kan je je plan wel trekken als je al een tijdje met de auto rijdt. Het is idd een dure grap, maar je steekt er wat van op.

Na mijn rijbewijs heb ik ook meteen een moto gekocht voor als de tripkes iets verder mogen zijn.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...