Ga naar inhoud
Vespaforum.be

'vier pinkers'


Wim_1979

Aanbevolen berichten

Daarstraks voor het eerst een deftig stuk autostrade gedaan: Geel - Wilrijk en terug.

Goed meegevallen, beetje intelligent omspringen met afstanden als het snel gaat, en niet te kloek worden als het traag gaat in de file.

Wat dat laatste betreft: ik mis wel de '4 pinkers' die je bij zwaardere moto's ziet.

Een kerel uit Kasterlee heeft een kleine module die je kan aansluiten waardoor je de 4 pinkers kan aanzetten door snel links en rechts te duwen op je richtingaanwijzer.

Uitzetten gaat gewoon met hetzelfde knopje. Prijs ong. 40 €.

Iemand ervaring mee?

Link naar reactie

We zijn er nog niet uit...

Ik daarstraks tot ginder:

Vriendelijke mens, installeert dat componentje proper op de kabelboom voor het alarm, werkt perfect.

Snel van rechts naar links schakelen met de pinkers en ze springen alle vier op.

Annuleren door middelste knop. Ik dus tevreden naar huis.

Onderweg gebeurt het echter een paar keer dat ik toch alle vier de pinkers krijg, ook al had ik alleen de linkse gebruikt.

Stop even bij een winkel waar ik nog moest zijn. Als ik daar wil vertrekken, werkt alles perfect maar als ik even lat aan het bollen ben loopt het opnieuw mis.

Klein testje thuis geeft hetzelfde resultaat: werkt op het contact (zonder draaiende motor), maar met toeren loopt het terug mis.

Kerel gebeld: die is onmiddellijk naar hier gekomen (zonder dat ik daar speciaal op aandrong).

Even geprobeerd het probleem hier nog op te lossen, maar dat lukte niet.

Ik heb mijn centen terug gekregen, en hij gaat het proberen alsnog te fiksen:

Blijkbaar geeft de stroom van mijn pinkers een 'rimpel' (zijn woorden, ik ben geen electronica-specialist) die net sterk genoeg is om zijn systeempje toch in werking te laten treden... Van mij moet hij niet per se doozoeken naar een oplossing, maar hij wil zelf per se ("hier slaap ik straks niet van.")

Kortom: nog even geen 4 pinkers voor mij, maar ik heb wel genoeg gezien om deze man aan te raden aan andere mensen met een moto.

Ik ben er zeker van dat je niet in het zak gezet zal zijn.

Link naar reactie

Omdat mijn machientje blijkbaar die 'rimpelspanning' heeft, wat normaal niet mag.

Heb het er net met mijn pa over gehad (elektricien) en die kon toch direct volgen...

Ik zou geen schrik hebben en toch gewoon naar hem gaan hoor:

9 van de 10 gaat het perfect werken, hij heeft al veel Vespa's verder geholpen,

en als het dat niet doet krijg je gegarandeerd je centen terug.

Link naar reactie

En weeral een update:

Net telefoon gekregen, hij wil morgen al langskomen om het te fiksen :)

Ik wil ook niet dat die mens zich arm rijdt voor een stom ding, dus we hebben afgesproken dat ik later op de week als ik gewoon eens een toereke ga maken, een lusje langs Kasterlee maak.

De oorzaak ligt zo goed als zeker bij de ontsteking, die onnodig pulsen geeft aan andere elektrische systemen. Had hij een paar jaar geleden al eens aan de hand gehad bij een andere moto waar hij toe aan het sleutelen was.

Link naar reactie

Ik heb ook een mail van hem gehad. De fout van Wim is opgelost. Ik ga deze week ook langs om het te laten monteren. Dus als er nog gegadigden zijn, kunnen we samen iets afspreken.

Geen kwaad woord over deze man, de vriendelijkheid zelve. En als hij ze monteert, is er garantie op. Dus voor die 38€ inclusief montage kunnen we niet sukkelen.

Link naar reactie

Het wordt aangesloten op de kabelboom voor de alarminstallatie (zwarte vakje links op het beenschild).

Ik heb geen foto's, maar daar is weinig aan te zien hoor:

zwart compenentenbakske (5 op 3 cm of zo), alle componenten zitten in lijm gegoten en zijn dus bestand tegen trillingen en vocht

4 kabeltjes worden netjes op de draden van de kabelboom gesoldeerd. De witte fiche van het alarm wordt verder ongemoeid gelaten, en blijft het eindstuk van de kabelboom, dus als je later alsnog een alarm wil steken, kan dat perfect...

Link naar reactie

Ok. Merci Wim. voor 40€ kunde niet sukkelen. Als ik naar 't werk ga, "moet" ik over de Antwerpse Ring ... altijd file, dus kan ik het wel gebruiken.

Zal het is ne keer moeten combineren met een onderhoud als ik naar Philip (DCC Scooters) ga.

By the way, zijn er hier met het Vespa-alarm op het forum?

Is dat iets deftig?

Link naar reactie
Het wordt aangesloten op de kabelboom voor de alarminstallatie (zwarte vakje links op het beenschild).

Ik heb geen foto's, maar daar is weinig aan te zien hoor:

zwart compenentenbakske (5 op 3 cm of zo), alle componenten zitten in lijm gegoten en zijn dus bestand tegen trillingen en vocht

4 kabeltjes worden netjes op de draden van de kabelboom gesoldeerd. De witte fiche van het alarm wordt verder ongemoeid gelaten, en blijft het eindstuk van de kabelboom, dus als je later alsnog een alarm wil steken, kan dat perfect...

Wim kan even niet volgen, staat het erop gemonteerd of onder het beenschild (dus zichtbaar). Heb ook intresse.

Vespadiverso wanneer ga jij het laten monteren, miss kunnen we samen rijden?

Groeten Ivan

Link naar reactie

Ik ben deze morgen ook bij hem geweest. Op een half uurtje was het "doosje" geinstalleerd. Hij weet waar hij mee bezig is. Blijkt dat hij vroeger nog iets ontwikkeld heeft dat auto's en motoren op afstand kan laten stilvallen. Toffe gast en zeker de moeite waard om tot bij hem te gaan als je ooit zo'n 4 pinker-doosje wilt laten plaatsen.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...