Ga naar inhoud
Vespaforum.be

VOLT


RUSOR

Aanbevolen berichten

Iedereen wist gewoon wanneer ze gingen controleren.

Nooit gepakt geweest maar wel ferm veel chance gehad.

mijn a-klasse reed 30. nen blauwen px 25 met roest, lawaaierige uitlaat

Mijnen aprilia scooter reed er met momenten 80, meestal 60

Zaaligen tijd

Link naar reactie

geweldige tijd was dat toen, onbezorgd, ietwa geschift, continu de flikken achter u aan in belachelijke achtervolgingen(konden die mannen niet betere dingen doen zoals verkrachters en kindermoordenaars oppakken of ligt dat nu aan mij ?) gewoon om een opgefokt brommerke te kunnen pakken :-)

als ik er zo op terug kijk heb ik domme dingen gedaan maar het was vooral voor de kick, voordeel om een scooterboer goed te kennen in die tijd : na tientallen achtervolgingen maakte ik mijn scoot sneller en sneller tot op een gegeven moment er bijna niet meer mee te rijden was, zo'n geschifte acceleratie(19+pk), veel geld gekost ook maar wel lachen !

ook al reed ik traag en de flikken zagen mij draaide ze al terug en met de sirene achter mij aan, zo gekend was ik, hahaha, goeie ouwe tijd :-p

ps ik reed wel "redelijk" verantwoord hard, alles boven de 40 reed ik meestal op straat met de auto's mee omdat geen enkele mens die van zijn oprit afkomt u of uit een zijsraat u tegen harder als 40 verwacht aan te komen.

nu ben ik ouder en rustiger maar als er ook maar half zoveel gekheid in mijn 2 zoontjes zit dan ga ik binnen dit en 10j nog hard zweten OF hun helpen hun scoot op te fokken :-p (nee grapje, heb liever dat ze hun autorijbewijs halen, kost anders alleen een berg geld)

born to be wild ;-)

Link naar reactie

Heb zelfs alles opgedreven, heb geen enkele brommer gehad da onder de 60km/h reed.

Ben er wel 2 kwijtgespeeld aan de flikken.

En mijne zoon naderd de 16 jaar heb dus een Gilera Ice op de kop getikt, yep ne stalen. Ik ben benieuwd:)))

Grtjs

Makke

Link naar reactie

ik heb met honda mtx, camino gereden. (allemaal te snel, nooit gepakt)

mijn laatste op 17 jaar was vespa pk 50 xl ook te snel.

nu rijdt mijn zoon al twee jaar met deze pk. (met originele uitlaat, dus niet te snel)

hij heeft er geen probleem mee ondanks hij autotechnologie aan de karel de hogeschool aan het studeren is.

Veilige jongen of strenge vader ????

Link naar reactie
ik heb met honda mtx, camino gereden. (allemaal te snel, nooit gepakt)

mijn laatste op 17 jaar was vespa pk 50 xl ook te snel.

nu rijdt mijn zoon al twee jaar met deze pk. (met originele uitlaat, dus niet te snel)

hij heeft er geen probleem mee ondanks hij autotechnologie aan de karel de hogeschool aan het studeren is.

Veilige jongen of strenge vader ????

...OF gij weet niet dat daar nu ne 70cc en en 21mm carb en bijgewrkte carters onder steekt ;-)

Link naar reactie

Tja daarstraks eens naar volt gekeken en daar zijn veel dingen gezegd die gewoon het verleden terug halen... . de geschiedenis herhaald zich dus... ik vond wel alert van die polis dat de toekomstige elktro brommers wel zullen gehackt worden om sneller te rijden. Eigenlijk gebeurt dat nu al met die fietsen... ik ken al een fietsdealer die dat soort fietsen eigenlijk opdrijft... t is te zeggen dat je met nog minder inspanning nog sneller kan rijden.

Verder was mijn verleden eigenlijk begonnen met een MBX "50" Maar een 125 blokje was er zo ondergehangen door vrienden. Reed toen toch vlotjes 120... de fun was eraf toen ik op een lijnbus botste. Toen mocht ik niet meer rijden van thuis maar er stond al snel toch een caminootje sport op de hof die 25 ging... Toen ons vader vroeg hoe kwam dat ik hem voorbij was gestoken terwijl hij toch al 60 reed was ook over met de fun. Maar gelukkig heb ik een paar maanden mijn rijbewijs gehaald en stond daar toch wel ineens een TDM 850 te blinken op de hof... Toen hebben mijn ouders maar gestopt met hun te moeien met mijn tweewielers. Maar ik denk dat die toch dikwijls in de buurt zijn gekomen van een hartaanval... Bij deze toch nog een sorry voor deze brave mensen :):):):):):)

Link naar reactie

ik weet een ding uit mijne vriendenkring ivm tweewielers. Degeen die vroeger zot gedaan hebben en nu met de moto rijden hebben nooit een accident. Degeen die niet zot gedaan hebben en nu een moto kopen kunnen we garantie binnen 't half jaar in 't ziekenhuis gaan bezoeken.

Link naar reactie
ik weet een ding uit mijne vriendenkring ivm tweewielers. Degeen die vroeger zot gedaan hebben en nu met de moto rijden hebben nooit een accident. Degeen die niet zot gedaan hebben en nu een moto kopen kunnen we garantie binnen 't half jaar in 't ziekenhuis gaan bezoeken.

klopt, dat noemen ze ervaring opdoen ;-)

Link naar reactie

Da's met klein mannen zelf toch ook al zo...

Bengels die met de Chiro een plein blank zetten als het - 10° vriest om te 'slibberen' die maken niks mee (blauwe plekken niet meegeteld),

maar Janneke, die braaf binnen blijft als het ijzelt?

Die breekt de volgende dag zijn dijbeen onderweg naar school: pinnen erdoor en acht maanden pootje omhoog in bed.

Link naar reactie
ik weet een ding uit mijne vriendenkring ivm tweewielers. Degeen die vroeger zot gedaan hebben en nu met de moto rijden hebben nooit een accident. Degeen die niet zot gedaan hebben en nu een moto kopen kunnen we garantie binnen 't half jaar in 't ziekenhuis gaan bezoeken.

daar kan ik het helaas niet mee eens zijn ... :(

Link naar reactie

Iedereen vloog met zijn bromerken tegen 80 km / uur . Denk ik . Maar voor mijn jongens zal dit later weer een andere situatie zijn . Ieder zijn ( geheim ) pleziertje. Hoop dat ze ook veel leren. Leren is proberen. Veeeel plezier aan die jong gasten.

Link naar reactie

een dikke tien jaar terug ook met een orange camino gereden.

had het ding gekregen van mijn oudere neef, was niets aan gebeurt.

een dikke maand en een vakantie jobke later ging het beestje vlot naar de 80.

doek voor mijn bakkes omdak anders constant vliegen aan het eten was, een staanderke dat hem meer plat lag als iets anders.

maar wat een fun, tot ik met die smalle bandjes een steen pakte op de baan.

goed wat schrammen, blauwe plakken en een gebroken voet later hadde de blauw mannen hem in beslag genomen.

nooit meer terug gezien.

Link naar reactie

honda_amigo.jpg

Honda Amigo was mijn eerste, zonder vering achteraan, maar reed wel 70.. ook een paar keer goe op mijn gezicht gegaan want met da ding konde dus niet remmen :)))). BTW de foto is maar een voorbeeld...

Link naar reactie

Heeeee! ... ik had ook zo iets maar dan een Novio ... allee ik heb hem nog steeds voor m'n kinders.

Had er een naft tank van zo een Amigo bijgezet vanachter, dikke slik banden en een demper van één of andere mx

dat bleef maar gaan :) :) :)

Mijne gaat er wss wel iets roestieer uitzien

honda-novio-08.jpg

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...