Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verschil px 2006 en nieuwe van 2011?


francis Meersseman

Aanbevolen berichten

Kerels,

Ik ben van zin om mijn een nieuw model px 125 te kopen, is daar een verschil op dan die van 2006 of vorige edities? Ik heb gehoord dat de vroegere px zwaarder was qua carrosserie. Het nieuwe uitgebracht model zou meer soort plastiek zijn. Klopt dit?

Iemand nog een goed occasie staan?

Groeten, en iedereen van harte welkom op de Vespa Happening te Aalst op 17 juni.

Link naar reactie

Nieuwe tov 2006 maakt geen of weinig verschil. Er zijn enkel wat "milieuvriendelijke" aanpassingen aan het motorgedeelte gebeurd maar daar merk je eigenlijk weinig van. Bij een nieuwe heb je uiteraard twee jaar garantie ...

Link naar reactie

Ik heb een px125 van 2004 en een px150 van 2007, de 125 voelt steviger aan, robuster dan de 150.

De kwaliteit van de lak is veel beter bij de '2004, dan bij de '2007.

Bij de 125 kan je bvb het stuur op 'rechtdoor' laten staan (in een knik als het ware) als de scoot op z'n poot staat, bj 2007 heeft dat niet.

Niet dat dat veel uitmaakt natuurlijk, maar het bewijst wel dat er wel degelijk verschillen zijn tussen recente en ietwat oudere modellen.

O.Y.

Link naar reactie

Eens zoeken op dit forum en je komt wel wat tegen. Een vriend van mij heeft er eentje van 2003 en ik eentje van eind 2006. Die van 2003 zit precies wat steviger in mekaar maar 't kan een gedacht zijn. Hij voelt ook zwaarder aan maar de zijne is een 200 en dat kan misschien ook het verschil maken tov een 125. Motorisch zou de 125cc van 2006 wat pittiger zijn tov die van 2011 omwille van de milieuvriendelijke aanpassingen. Dat voel je niet echt als je alleen rijdt maar in de praktijk naast elkaar is de iets oudere toch wat sneller (6kw tov 4,8kw). Standaard komt de nieuwe 150 wat meer overeen met de oudere 125 al trekt die eerste wat lekkerder door...

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...