Ga naar inhoud
Vespaforum.be

wat te meten voor bobine


oscario

Aanbevolen berichten

Kijk na of de bedrading tussen de hoogspanningsbobijn en de stroomspoel niet onderbroken zijn. Nu moet je Ohm meten. :)

Meet je de stroom voor of na de hoogspanningsbobijn? Als je er voor stroom hebt is de hoogspanningsbobijn mogelijk defect<<;

Als je weerstand meet tussen beide draden van de vis-platinees als die open staan is er mogelijk een probleem met een isolator.

Check ook de maximale opening van de vis-platinees.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

meet voor de hoogspanningsbobijn en heb daar geen spanning heb de bobijn op mijn vespa getest en deze is ok.

gaat een rode draad van spoel naar isolator dan een gele van isolator naar vis-platinees daar is deze gekoppeld aan een zwarte welke naar de hoogspanningsbobijn gaat.is het niet zo dat de gele aan de ene zijde moet zitten van de vis-platinees en de zwarte aan de andere zijde?

-kan ik ook de werking van de spoel meten

-heb de vis-platinees afgesteld met een voeler op3,5 wat volgens mij ok is

alvast bedankt

Link naar reactie

3.5mm of 0.35mm? Probeer eens op 0.4mm.

Met de isolatoren bedoel ik niet de condensator maar die kleine rode kartonnen rondellekes tussen de massa en de stroomdraad die er voor zorgen dat er geen stroom van de ene naar de andere contacpunt gaat als die open staan.

Koppel je de hoogspanningsbobijn af als je meet?

Groetjes, nero.

Link naar reactie

koppel de draad los dat van die rode kartonnen begrijp ik niet helemaal aan de vis-platinees zit een schroefje hiertussen zit het veertje van de visplatinees geklemd tussen 2 zwarte kunstofringen(nylon oid) aan de andere zijde op deze schroef zit een koperen plaatje met de gele draad van isolator en andere zijde zwarte draad naar bobijn

hoop het eea duidelijk te hebben verteld pffffffffff

merci

Link naar reactie

de rode rondellekes waren de daders bedankt voor de oplossing en voor de verrijking van mijn woordenschat

gaar goed komen dit

en nero wil naar de custom show gaan mocht je daar zijn ga ik een biertje voor je kopen

merci

Link naar reactie

heb dus nu een vonk en een bougie die nat is

iemand nog een idee is dit afstelling van de timing?

dacht zelf dat bij verkeerd staan de motor in ieder geval ploft heb me suf gehold maar gebeurt niks

merci, oscar

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...