Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Verkopen GTS125 voor aankoop GTS300ie (model 2012) - DOEN of niet doen?


RoflGts300

Aanbevolen berichten

Dat is toch ook wat ik zeg? Je hebt me verkeerd begrepen.

Hij is met zijn rijbewijs bezig op dit moment. Voor de 300cc heeft hij sowieso een rijbewijs nodig maar ik zeg in bovenstaande reactie dat hij, als hij met de 125cc blijft rijden, zijn rijbewijs niet voor niks heeft gehaald omdat hij dan, dankzij dat rijbewijs ook in NL en F mag rijden.

Sorry Viet. Ik had je inderdaad verkeerd begrepen. (ik sla me dan ook op de borst ... mea culpa ! )

Maar misschien toch nog ergens goed voor een ander (sukkel lijk ik) die je verkeerd zou begrepen hebben ...

Link naar reactie

Hier ook een GTS300SS,

Heb div. motoren maar de Wesp is echt mijn favoriet,ook wel meerdere bekeuringen gekregen,meer als met de motoren...

Veel plezier gewenst met haar,

Groet,AJ

Link naar reactie

Ik had een LX125 maar ging ermee niet graag op autostrade. Bijna 3 jaar geleden heb ik een 300 Gts. Al 30.000 km en zeer tevreden ! +/- 3,6 l/100 km @ 90 km/h. Voornaamste trajecten Aalst-Woluwe (spitsuren) en Aalst-Oostende (week-end). Mvg.

Link naar reactie
Je mag in Nederland (of Frankrijk, of Italië) een (in dat land ingeschreven) 125 (vb gehuurd) besturen, maar er niet mee de grens oversteken.

Je mag in Frankrijk NIET meer met een B rijbewijs een 125cc huren laat staan ermee rijden sinds 01/01/2011 !!!

Link naar reactie
  • 3 weken later...

ikzelf rij met een GTS 250 en doe alle woon-werkverkeer, pleziertochtjes en sinds vorig jaar ook met z'n twee op reis naar Italie (met bagage en passagier). Dit jaar naar Umbrië. Doe regelmatig autostradekilometers. Hangt er dus allemaal van af waarvoor je je wesp hoofdzakelijk gaat gebruiken. voor plezierritjes op binnenwegen volstaat de 125, wil je meer power en doe je regelmatig snelwegen zou ik resoluut gaan voor de 300!!

Link naar reactie

Rij nu al enkele dagen met de 300 en zou hem voor geen geld ter wereld nog willen ruilen tegen een 125.

Zelfs al doe je maar korte afstanden , plezierritjes en neem je zelden of nooit de autostrade , het gevoel die je iedere keer hebt bij het optrekken is niet te vergelijken met die van een 125. Rijdt er een auto aan een gematigde snelheid voor je, dan kun je die nog met gemak inhalen zonder nodeloos risico's te moeten gaan nemen !

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik rij ook nu ook met een Vespa GTS 125 (ook in dat prachtige blauw ;) ) en heb m'n motorrijbewijs al, maar 'kben 18 en moet dus nog even wachten.

Maar de overstap zou ik zeker en vast doen! En de 300 is er nu ook in het Blauw **-) wauw

Toon

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Je mag in Nederland (of Frankrijk, of Italië) een (in dat land ingeschreven) 125 (vb gehuurd) besturen, maar er niet mee de grens oversteken.

Je mag in Frankrijk NIET meer met een B rijbewijs een 125cc huren laat staan ermee rijden sinds 01/01/2011 !!!

Welk rijbewijs moet je daar dan hebben ???

Link naar reactie

als je slaagt voor je rijbewijs geen seconde twijfelen,de300 is echt fun,koppel over, is ook baan vast zelfs in de regen, binne wegen zijn ideaal,heb er ook een moto bij maar die blijft nog al dikwijls op stal staan, meestal zitten we er met twee op, heeft nog even veel plezier dan de eerste dag,nu zelfs meer omdat ik hem echt gewoon ben,alleen opletten voor de flitsen gaat echt heel snel naar zijn snelheid

Link naar reactie

Hi Rolf,

We zijn hier een beetje aan het afdwalen vrees ik :-)

Hier ook een matzwarte 300 GTS Supersport met Akrapovich uitlaatje en speciale vario.

Kan je eerlijk zeggen dat ik ook effectief na een Triumph Speedtriple en een Ducati Monstro wel wat gewoon... Toch verkies ik telkens weer mijn wespje!

Heb 1 keer met de 125 gereden en het verschil is immens, in de brusselse stadsjungle zijn die extra pk's een absolute meerwaarde.

Ook in het weekend met de madame lekker cruisen en puur genieten

Een van mijn betere aankopen, mijn advies dus doen!

Grts

S

Gewoon doen dus

Link naar reactie

Hello,

we hebben vorig jaar in juni een LX 125 gekocht en na een paar ritjes vonden we het toch wat te licht om te rijden.

Na 3maanden de LX dan te koop gezet en was direct verkocht en daarna een GTS 300 SuperSport besteld. Nu een Akrapovic

uitlaat gezet en zalig gewoon, zou em voor niets meer willen ruilen!

De 300 gaat sneller en trekt vlotter op, maar je kan er ook rustig mee rijden als met de 125, maar het is gewoon

fijn om te weten dat je soms nog power over hebt.

Grtzzz

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...