Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Vespa Start Moeilijk


EvilDevil

Aanbevolen berichten

Wie weet hier raad mee?

Elke keer ik de vespa start vanuit koude toestand moet ik minstens 10x kicken voor hij start, starten doet hij wel altijd,

als hij warm is doet hij het van de 1ste kick.

De bougie is nieuw.

Ook als ik de choke open trek maakt het geen enkel verschil, dat maakt het zelfs nog erger tijdens het rijden.

Ik moet de choke wanneer de vespa gestart is, direkt terug induwen, want anders geraak ik bijna niet opgetrokken.

Iemand hier ervaring mee?

Link naar reactie

te grote sproeier,sproeier niet goed vast of ergens valse lucht.

Vgr nico

Link naar reactie

Welke bougie steekt er nu in?

Mogelijkheden van moeilijke koudstart kunnen de volgende zijn: bougie versleten of te koud, gebrekkige nafttoevoer, vlotternaald die niet helemaal afsluit of te grote sproeier (gemakkelijk te controleren).

Begin met de bougie te controleren: kleur ok, niet te nat (veel rookontwikkeling bij het starten),... Steek ook eens een nieuwe bougie en kijk na of de vespa dan wel sneller start.

Dat je niet kan rijden met de choke getrokken is normaal, als motor aanslaat direct de choke induwen.

Als de bougie ok is zou ik ook de carbu eens grondig reinigen en de vlotternaald controleren. Kijk ook eens na of de choke wel effectief volledig open gaat.

Valse lucht is ook een mogelijkheid, maar dan zou je met warme motor ook problemen moeten hebben (in toeren gaan van de motor).

Mijn gok is dan ook de bougie en/of de stationaire sproeier die verstopt is.

Succes met de zoektocht naar de oorzaak!

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...