aaroncatteeuw Geplaatst: 8 december 2011 Delen Geplaatst: 8 december 2011 Hallo Op de Lml 4t zit er een "SECONDARY AIR SYSTEM" het systeem loopt van de uitlaat naar de motor terug en ik vermoed dat het de vuile uitlaatlucht recupereert. Graag had ik eens wat uitleg gekregen van de technische mensen hier wat dit systeem eigenlijk doet en of het interessant is om dit eventueel te verwijderen, want als je bijvoorbeeld en polini uitlaat erop zet dan heeft deze geen bevestiging voor dat slangetje. Alvast bedank voor het antwoord Aäron. Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 8 december 2011 Delen Geplaatst: 8 december 2011 is vergelijkbaar met de EGR klep in de wagen. Door de recuperatie van uitlaatgassen in de gasmengeling stijgt de massa en daalt de verbrandingstemperatuur en daalt het giftige stikstofoxide aanzienlijk, de rest wordt door een katalysator uitgehaald. Zit typisch op motoren die een bepaalde milieunorm moeten halen, voor de rest heeft het niet veel nut. bij electronische injectie en computer niet gemakkelijk uit te schakelen want dan zal de computer een fout geven omdat de lambdawaardes buiten spectrum liggen... ik vermoed bij scooters van 't zelfde. Wat ik raar vind is dat je door vervanging van de uitlaat hier geen connectie meer voor hebt, want dat is onderdeel van de motor en zit typische in of tussen uitlaatspruitstuk en uitlaat... Link naar reactie
aaroncatteeuw Geplaatst: 8 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2011 Op die Polini zie ik toch geen zitten en het is wel degelijk ene voor LML 125/150 4t Uploaded with ImageShack.us Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 8 december 2011 Delen Geplaatst: 8 december 2011 je kan de egr uitschakelen maar mag zeker gene lucht trekken langs daar anders verbrand je de hele boel en ik vermoed dat je computer een motorfout gaat geven. Tussen je motorblok en uitlaat zit normaal een bochtje waar dat pijpje voor SAS (secondary airflow system) op vastzit. Aan je foto te zien past deze uitlaat op dat bochtje en zie ik eigenlijk niet echt een probleem ? Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 8 december 2011 Delen Geplaatst: 8 december 2011 het bochtje links onder op deze foto... Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 8 december 2011 Delen Geplaatst: 8 december 2011 misschien moet je dat stukje appart bijbestellen bij pollini? dat zullen de specialisten hier wel weten... Link naar reactie
aaroncatteeuw Geplaatst: 8 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2011 Dat bochtje met dat pijpje zit er inderdaad op maar dan wel tussen de carburateur en de cilinder. net na de cilinder komt eigenlijk direct de uitlaat. Dus moet ik dan gewoon dat gaatje dichtkrijgen en het slangetje dat van de luchtfilter komt verwijderen en luchtfilter dichtmaken? Uploaded with ImageShack.us Link naar reactie
aaroncatteeuw Geplaatst: 10 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 10 december 2011 Niemand wat meer info hierover? En zou ik dit ook kunnen afsluiten zonder verdere aanpassingen te doen? Aäron Link naar reactie
geertvespa Geplaatst: 10 december 2011 Delen Geplaatst: 10 december 2011 bij de 2-takt versie komt het erop neer dat er gewoon lucht in de uitlaat gezogen wordt waardoor de uitlaatgassen verdund worden en dus de norm gehaald wordt. Als je een andere uitlaat plaatst zwier je gewoon heel die zooi eraf Van een computer is daar al helemaal geen sprake. Bij de 4-takt versie heb ik geen idee Link naar reactie
Progetto 300 Geplaatst: 16 december 2011 Delen Geplaatst: 16 december 2011 bij de 2-takt versie komt het erop neer dat er gewoon lucht in de uitlaat gezogen wordt waardoor de uitlaatgassen verdund worden en dus de norm gehaald wordt.Als je een andere uitlaat plaatst zwier je gewoon heel die zooi eraf Van een computer is daar al helemaal geen sprake. Bij de 4-takt versie heb ik geen idee Inderdaad, en dat verklaart ook ineens het "ploffen" van de uitlaat bij de 4T. Dit systeem kan perfect blijven zitten als je de uitlaat verwisselt. Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.