knifeman Geplaatst: 28 november 2011 Delen Geplaatst: 28 november 2011 Ik heb mezelf er zot achter gezocht maar uiteindelijk de info kunnen vinden en samenstellen, dus misschien wel nuttig voor iemand anders ook. de db-killers zijn TUV gekeurd en standaard tussen vss merken en modellen. den originele van de akrapovic uitlaten voor vespa gts (125, 250 and 300) is de stuknr VTUV018 met maten D18/80/43. Dit staat voor 18mm binnendiameter, 80mm lengte en 43 mm buitendiameter. Soms staat er nog een 4e getal achter, dat is de hellingshoek van het pijpje. de diameter bepaald min of meer de 'diepte' van het geluid, de lengte het volume. Deze stuknrs passen ook en kunnen het geluid van je uitlaat veranderen: ArtNr.: VTUV017 D22/95/43 (for streetbikes) ArtNr.: VTUV014 D28/95/43 (for ATV/enduro) ArtNr.: VTUV019 D28/95/43 (for streetbikes) ArtNr.: VTUV038 D43/32/33 (for ATV/enduro) Die voor streetbikes zijn normaal nog legaal kwa volume, die voor ATV/endure gaan naar de 96db dus niet. veel plezier voor wie het mag aanbelangen. Link naar reactie
jamie Geplaatst: 6 december 2011 Delen Geplaatst: 6 december 2011 ik heb me de 019 besteld in nederland ,,thx he bjorn had het me laten weten van die killers Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 7 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2011 bjorn? mijne is gisteren aangekomen, vanavond eens invijzen Link naar reactie
jamie Geplaatst: 7 december 2011 Delen Geplaatst: 7 december 2011 ook de 019 dan ? mijne is onderweg nu Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 7 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2011 joep idd, en nu valt mijne frank, gij zijt de nonkel Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 7 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2011 mijne zit erin... half uur zitten prutsen tot ik doorhad dat de originele bout waarmee 'm vastzit niet dezelfde is als die bij de 019 bijzit. De originele is een ALLEN-bout met inbus 5mm, de bijgeleverde is een normale bout 8mm. Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 8 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 8 december 2011 hoe? ] eerst het afdekkapje onderaan weghalen: dan is het wat prutswerk met een inbus 5mm om de originele allen-bout los te maken. dan voorzichtig met goeie tang aan binnenste ring vastnemen(met een doekje tussen om niks te beschadigen) en originele db-killer eruit trekken. NIET DRAAIEN, trekken en zachtjes naar boven en beneden wrikken. Kan lastig zijn zeker als 'm er al een tijdje inzit hier de originele naast de nieuwe: verschil in boutjes om te fixeren: demper er zachtjes induwen, gaat ook stroef, dus best met rubberen hamer geleidelijk aan intikken. let op, gaatje moet niet recht naar onder, een 2 a 3tal graden naar binnen (richting wiel) draaien. Doe dat ineens goed vanaf je de killer erinsteekt, want eens volledig in kan je'm niet meer draaien. Nieuw boutje indraaien met 8mm potsleutelke. en niet vergeten op 't laatste beschermkapje er terug op te zetten... enjoy (en ja hij is vuil, dat is van gisteren door de hagel ter rijden) Link naar reactie
jamie Geplaatst: 8 december 2011 Delen Geplaatst: 8 december 2011 bij mij zit ie er ook in nu sinds vandaag ,,,dondert als gek met die 019 ,,prachtig geluid ,,,idd nonkmotard van bjorn he knifeman ;-) Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 5 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2012 totaal nutteloze post, mr gisteren uit verveling den endoscoop eens in den uitlaat gestoken, wie wil weten hoe dat er vanbinnen uitziet: verschoot er eigenlijk van dat dat ni zwart ziet vanbinnen... Link naar reactie
khemoekeenwespoftwie Geplaatst: 5 januari 2012 Delen Geplaatst: 5 januari 2012 hey Knife, diene endoscoop is da ook een hobby van u? Link naar reactie
vespadiverso Geplaatst: 5 januari 2012 Delen Geplaatst: 5 januari 2012 Knifeman heeft als bijberoep gynaecoloog. Link naar reactie
RUSOR Geplaatst: 6 januari 2012 Delen Geplaatst: 6 januari 2012 Ik ga de volgende keer toch een stoeltje verder zitten op cafe... zie dat ge u daar ook begint te vervelen... Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 6 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2012 dan hedde mijne vibratiemeter nog ni gezien ! Link naar reactie
nero Geplaatst: 6 januari 2012 Delen Geplaatst: 6 januari 2012 dan hedde mijne vibratiemeter nog ni gezien ! Maar wel gevoeld, rrrrt... ) Groetjes, nero. Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 6 januari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 januari 2012 nee even serieus. endoscoop is heel handig om differentielen en koppelingen ea te inspecteren aan de wagen zonder deze eerst open te gooien. vibratiemeter om bv een mankerend rollement in de as aan te duiden zonder deze helemaal uiteen te moeten halen. Samen met mijn meetklok en momentsleuten zijn dat mijn favoriete gereedschapkes Link naar reactie
Felipe Geplaatst: 26 februari 2012 Delen Geplaatst: 26 februari 2012 En rijdt hij nu beter met die grotere DP killer erop. Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 27 februari 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2012 nee alleen meer lawijt, 'k zou 't zelf niet meer opnieuw doen en 't geld aan iets anders besteden. Link naar reactie
jamie Geplaatst: 28 februari 2012 Delen Geplaatst: 28 februari 2012 en toch vind ik het ferm da gedonder Link naar reactie
ystrooba Geplaatst: 28 maart 2012 Delen Geplaatst: 28 maart 2012 Hallo, weet er iemand waar ik andere db-killers kan aanschaffen? Mvg, Yves Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 2 april 2012 Auteur Delen Geplaatst: 2 april 2012 google.com en stuknr intikken, duitse sites genoeg Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.