Ga naar inhoud
Vespaforum.be

info: stuknrs van de db-killers akrapovic for GTS & montagetips


knifeman

Aanbevolen berichten

Ik heb mezelf er zot achter gezocht maar uiteindelijk de info kunnen vinden en samenstellen, dus misschien wel nuttig voor iemand anders ook.

de db-killers zijn TUV gekeurd en standaard tussen vss merken en modellen.

den originele van de akrapovic uitlaten voor vespa gts (125, 250 and 300) is de stuknr VTUV018 met maten D18/80/43. Dit staat voor 18mm binnendiameter, 80mm lengte en 43 mm buitendiameter. Soms staat er nog een 4e getal achter, dat is de hellingshoek van het pijpje. de diameter bepaald min of meer de 'diepte' van het geluid, de lengte het volume.

3c740941c089944ed4315cea63711550_1.jpg

Deze stuknrs passen ook en kunnen het geluid van je uitlaat veranderen:

ArtNr.: VTUV017 D22/95/43 (for streetbikes)

ArtNr.: VTUV014 D28/95/43 (for ATV/enduro)

ArtNr.: VTUV019 D28/95/43 (for streetbikes)

ArtNr.: VTUV038 D43/32/33 (for ATV/enduro)

Die voor streetbikes zijn normaal nog legaal kwa volume, die voor ATV/endure gaan naar de 96db dus niet.

veel plezier voor wie het mag aanbelangen.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

hoe?

]

eerst het afdekkapje onderaan weghalen:

SAM_2490.JPG

dan is het wat prutswerk met een inbus 5mm om de originele allen-bout los te maken.

dan voorzichtig met goeie tang aan binnenste ring vastnemen(met een doekje tussen om niks te beschadigen) en originele db-killer eruit trekken.

NIET DRAAIEN, trekken en zachtjes naar boven en beneden wrikken. Kan lastig zijn zeker als 'm er al een tijdje inzit

SAM_2504.JPG

hier de originele naast de nieuwe:

SAM_2502.JPG

SAM_2503.JPG

verschil in boutjes om te fixeren:

SAM_2508.JPG

demper er zachtjes induwen, gaat ook stroef, dus best met rubberen hamer geleidelijk aan intikken.

let op, gaatje moet niet recht naar onder, een 2 a 3tal graden naar binnen (richting wiel) draaien. Doe dat ineens goed vanaf je de killer erinsteekt, want eens volledig in kan je'm niet meer draaien.

Nieuw boutje indraaien met 8mm potsleutelke.

en niet vergeten op 't laatste beschermkapje er terug op te zetten...

SAM_2509.JPG

enjoy

(en ja hij is vuil, dat is van gisteren door de hagel ter rijden)

Link naar reactie
  • 4 weken later...

nee even serieus. endoscoop is heel handig om differentielen en koppelingen ea te inspecteren aan de wagen zonder deze eerst open te gooien. vibratiemeter om bv een mankerend rollement in de as aan te duiden zonder deze helemaal uiteen te moeten halen. Samen met mijn meetklok en momentsleuten zijn dat mijn favoriete gereedschapkes :)

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...