Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Opnieuw stilvallen GTS 250


picard

Aanbevolen berichten

Hallo

Na een jaar van stilvallen met mijn GTS werd er onlangs een nieuwe benzinepomp gestoken. Nu had ik gehoopt dat het probleem eindelijk zou zijn opgelost, begint die kl.bak opnieuw de sputteren. Het stilvallen gaat meestal gepaard met een paar knallen van de uitlaat stotteren en inhouden tijdens het rijden, waarna hij gewoon stilvalt en uitbolt. Als ik start is hij meteen weer vertrokken om enkele tellen later opnieuw stil te vallen. Dit kan zo een keer of drie gebeuren op dezelfde rit. Ik heb zo een vermoeden dat het probleem niet bij de benzinepomp lag want hij vertoont dezelfde symptomen als voor de nieuwe pomp.

Alle diagnoses zijn welkom.

Link naar reactie

Knallen en sputteren wijst volgens mij in de richting van een slechte ontsteking. Er komt onverbrande benzine in de uitlaat die dan alsnog ontbrandt. Ik zou de bougiekop eens nakijken en anders eens heel de motor aan een grondige diagnose onderwerpen.

Veel succes

Link naar reactie

Kan van alles zijn. Van een slechte bougie, verkeerd debiet van de benzinepomp, verstopte brandstofleiding of een slechte klep. Naar een testcentrum rijden en de bank op met die handel, dan weet ge ineens wat er met de motor gebeurd en die mannen geven meestal goed advies voor performance. Is trouwens een goed idee voor iedere moto om dit jaarlijks te doen, geeft soms een beter resultaat dan nen sportuitlaat of whatever.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...