Ignace Geplaatst: 28 oktober 2011 Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 Mijn werk is ongeveer 30km verwijdert van mijn huis. Vanmorgen dacht ik "Goei weer, geen vrieskou, ik rij met de lammy!' Gisteren alles nog goed vastgezet en alles in orde gemaakt voor de volgende rit. Onderweg hoorde ik iets raar, maar wist niet wat het was. Tegen een constante snelheid van 70km/h merkte ik ook niets raar. Totdat ik de eerste keer vertraagde... Het leek alsof mijn wiel volledig paraplu stond! Op het werk aangekomen keek ik eens wat er aan de hand was. Voorwiel leek in orde. Achterwiel bekeken; 4 Bouten weg. De velg hing nog maar met 1 bout vast! de rest hing aan de rem vast. Ik heb denk ik heel veel geluk gehad! toen ik het raar geluid voor het eerst hoorde was ik nog 10 km verwijdert van het werk. Blij dat ik mijn wiel onderweg niet ben kwijt gespeeld! Technische dienst is nu aan het kijken of ze die maat nog hebben liggen. Straks toch maar eens fatsoenlijk naar kijken! Greetz Ignace Link naar reactie
Macvespa Geplaatst: 28 oktober 2011 Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 oeioei... Da wil toch zeggen dat die bouten niet goed vast stonden. Link naar reactie
krikke71 Geplaatst: 28 oktober 2011 Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 sjanske...of uwe volgende rit had msschn ver weg geweest! Link naar reactie
VK Geplaatst: 28 oktober 2011 Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 aawww aaawwww aawwww Link naar reactie
Joene Geplaatst: 28 oktober 2011 Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 melk merk van hub heb je ? Link naar reactie
knifeman Geplaatst: 28 oktober 2011 Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 hoe zet je je bouten vast? momentsleutel ? blij voor u dat 't goe is afgelopen ! Link naar reactie
VK Geplaatst: 28 oktober 2011 Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 *vk gaat ook maar even zijn nieuwe achterklok eens controleren Link naar reactie
Joene Geplaatst: 28 oktober 2011 Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 bij een lambretta zou je best na elke (stevige) rit alle bouten/moeren eens even controleren ;-) ik gebruik zoveel mogelijk van die borgmoeren Link naar reactie
Viet Geplaatst: 28 oktober 2011 Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 bij een lambretta zou je best na elke (stevige) rit alle bouten/moeren eens even controleren ;-) ik gebruik zoveel mogelijk van die borgmoeren En dan heb je meteen de reden waarom ik, en zovelen met mij, liever geen oldie hebben 'k Heb al 9600 km en ik heb nog nooit ergens zelf naar gekeken! Probleemloos rijden van onderhoud tot onderhoud olé olé! Link naar reactie
Joene Geplaatst: 28 oktober 2011 Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 @Viet, dat moet inderdaad heel leuk zijn maar zo af en toe eens (kleine) pannes heel onverwachts maakt het toch ook wel spannend vind ik natuurlijk niet ideaal voor woon-werk-verkeer btw: ik heb met mijn vespa TS nu toch ook gemakkelijk enkele duizenden km zonder omkijken naar hoor :-) (Je touche du bois) Link naar reactie
Domi Geplaatst: 28 oktober 2011 Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 melk merk van hub heb je ? vitalac en gij ? Link naar reactie
fajes Geplaatst: 28 oktober 2011 Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 melk merk van hub heb je ? Innocenti Link naar reactie
Ignace Geplaatst: 28 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 ik vind zoiets inderdaad wel spannend Ik heb sinds vandaag nu ook een dopsleutelsetje en 2 schroevendraaiers bij. Zo kan ik sleutel waar ik sta Ik heb veel geluk gehad, voortaan ELK boutje controleren, en niet aannemen dat ze vaststaan Link naar reactie
Joene Geplaatst: 28 oktober 2011 Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 @Domi, neeje LEGO Link naar reactie
Domi Geplaatst: 28 oktober 2011 Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 LEGO is geen melk merk. Link naar reactie
Moon the Loon Geplaatst: 28 oktober 2011 Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 Als je een nieuwe rear hub (achterklok, remtrommel)) moest kopen, koop enkel ééntje van het merk UNI als je je leven lief hebt. Koop zeker nooit een achterklok van het merk F.A.ITALIA of RAMP deze zijn van veel mindere kwaliteit en zelfs ronduit gevaarlijk. http://www.lambrettaspares.com/spareparts/rear-hub-spares/rear-hub-with-cone-and-hub-studs/mbl1321k.html En monteer je velghelften en je velg op je klok met zelfborgende moeren, dat kan zeker geen kwaad. @Ignace: je velghelften zitten aan mekaar vast met 4 draadstiften en moeren, die dan wederom met 4 draadstiften en moeren op je achterklok worden vastgezet. Link naar reactie
Ignace Geplaatst: 28 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2011 @Moon, dit had ik reeds gezien & gelezen. 3 van de 4 welke aan m'n achterklok zaten, waren eruit. Zie je waarom het zo'n groot en gevaarlijk probleem was? en het zit me vandaag blijkbaar echt niet mee! Gisteren nieuw lampje voor m'n achterlicht gestoken. Nu wou ik m'n vriendin gaan ophalen omdat het zo'n geweldig weer was, werkte zowel voor- als achterlicht niet meer! Oh happy days! Link naar reactie
Domi Geplaatst: 29 oktober 2011 Delen Geplaatst: 29 oktober 2011 Als je een nieuwe rear hub (achterklok, remtrommel)) moest kopen, koop enkel ééntje van het merk UNI als je je leven lief hebt. Koop zeker nooit een achterklok van het merk F.A.ITALIA of RAMP deze zijn van veel mindere kwaliteit en zelfs ronduit gevaarlijk.http://www.lambrettaspares.com/spareparts/rear-hub-spares/rear-hub-with-cone-and-hub-studs/mbl1321k.html En monteer je velghelften en je velg op je klok met zelfborgende moeren, dat kan zeker geen kwaad. @Ignace: je velghelften zitten aan mekaar vast met 4 draadstiften en moeren, die dan wederom met 4 draadstiften en moeren op je achterklok worden vastgezet. UNI is al even Indisch als SIL,en naar wat ze mij verteld hebben is het zelfs gewoon SIL. in alle geval zie ik geen kwaliteitsverschil in UNI-FA Italia,ik heb ze beide gemonteerd en geen van de 2 was beter of slechter dan de andere. als het op remmen aankomt moet je er gewoon geluk in hebben,sommige remmen,andere remmen ronduit slecht. uw moeren vervang je best altijd door borgmoeren,en dan nog kan je ze best regelmatig controleren Link naar reactie
Ignace Geplaatst: 29 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2011 Als je een nieuwe rear hub (achterklok, remtrommel)) moest kopen, koop enkel ééntje van het merk UNI als je je leven lief hebt. Koop zeker nooit een achterklok van het merk F.A.ITALIA of RAMP deze zijn van veel mindere kwaliteit en zelfs ronduit gevaarlijk.http://www.lambrettaspares.com/spareparts/rear-hub-spares/rear-hub-with-cone-and-hub-studs/mbl1321k.html En monteer je velghelften en je velg op je klok met zelfborgende moeren, dat kan zeker geen kwaad. @Ignace: je velghelften zitten aan mekaar vast met 4 draadstiften en moeren, die dan wederom met 4 draadstiften en moeren op je achterklok worden vastgezet. UNI is al even Indisch als SIL,en naar wat ze mij verteld hebben is het zelfs gewoon SIL. in alle geval zie ik geen kwaliteitsverschil in UNI-FA Italia,ik heb ze beide gemonteerd en geen van de 2 was beter of slechter dan de andere. als het op remmen aankomt moet je er gewoon geluk in hebben,sommige remmen,andere remmen ronduit slecht. uw moeren vervang je best altijd door borgmoeren,en dan nog kan je ze best regelmatig controleren hij staat voorlopig tocxh stil. LMet de gewone moeren heb ik ondertussen een 50-tal kilometer gereden, geen problemen en (moer)vast ;-). Ik heb borgmoeren liggen, maar die zijn te klein. Ik moet dus nog nieuwe zien te gaan halen! Bedankt voor de tips iedereen! Link naar reactie
Moon the Loon Geplaatst: 29 oktober 2011 Delen Geplaatst: 29 oktober 2011 Als je een nieuwe rear hub (achterklok, remtrommel)) moest kopen, koop enkel ééntje van het merk UNI als je je leven lief hebt. Koop zeker nooit een achterklok van het merk F.A.ITALIA of RAMP deze zijn van veel mindere kwaliteit en zelfs ronduit gevaarlijk.http://www.lambrettaspares.com/spareparts/rear-hub-spares/rear-hub-with-cone-and-hub-studs/mbl1321k.html En monteer je velghelften en je velg op je klok met zelfborgende moeren, dat kan zeker geen kwaad. @Ignace: je velghelften zitten aan mekaar vast met 4 draadstiften en moeren, die dan wederom met 4 draadstiften en moeren op je achterklok worden vastgezet. UNI is al even Indisch als SIL,en naar wat ze mij verteld hebben is het zelfs gewoon SIL. in alle geval zie ik geen kwaliteitsverschil in UNI-FA Italia,ik heb ze beide gemonteerd en geen van de 2 was beter of slechter dan de andere. als het op remmen aankomt moet je er gewoon geluk in hebben,sommige remmen,andere remmen ronduit slecht. uw moeren vervang je best altijd door borgmoeren,en dan nog kan je ze best regelmatig controleren @ Domi: waar zeg ik hier ergens dat UNI niet indisch is??? En niet al wat indisch is slecht. Als een scootershop als MBD ook al zegt dat ze niet deugen dan zou ik dat maar aannemen. Link naar reactie
Domi Geplaatst: 29 oktober 2011 Delen Geplaatst: 29 oktober 2011 ik zeg toch nergens dat je voor of tegen iets indisch zijt of mis ik nu iets?! ik zeg enkel van Uni dat ze niet beter of slechter zijn dan FA-Italia. en sorry zulle,maar omdat een scootershop zoiets zegt,daarom neem ik dat zomaar niet aan,zelfs MBD niet. en die indische kwaliteit? die hebben ze zeker,maar ze kunnen ze niet aanhouden en daar zit het probleem. ik heb al een 5 tal indische import lambretta's gerodeerd met de Sil 200 blok eronder en één ding staat vast,remmen doen ze bijzonder slecht,zelfs met de UNI hub. maar we wijken af, 't gaat hier over Ignace zijn problemen :-)) Link naar reactie
Ignace Geplaatst: 29 oktober 2011 Auteur Delen Geplaatst: 29 oktober 2011 ik zeg toch nergens dat je voor of tegen iets indisch zijt of mis ik nu iets?!ik zeg enkel van Uni dat ze niet beter of slechter zijn dan FA-Italia. en sorry zulle,maar omdat een scootershop zoiets zegt,daarom neem ik dat zomaar niet aan,zelfs MBD niet. en die indische kwaliteit? die hebben ze zeker,maar ze kunnen ze niet aanhouden en daar zit het probleem. ik heb al een 5 tal indische import lambretta's gerodeerd met de Sil 200 blok eronder en één ding staat vast,remmen doen ze bijzonder slecht,zelfs met de UNI hub. maar we wijken af, 't gaat hier over Ignace zijn problemen :-)) Domi, zo belangrijk zijn m'n problemen nu ook weer niet he Al vind ik niets in de sticky manual terug wat de oorzaak van mijn verlichtingsprobleem kan zijn. Alletwee de lichtjes kapot zou wel heel toevallig zijn. En de zekeringen? zou ik ook raar vinden. Dynamo dan? Link naar reactie
Joene Geplaatst: 29 oktober 2011 Delen Geplaatst: 29 oktober 2011 en as ge de boekskes moet geloven dan zijn de SIL hubs nog de beste vervanghubs die er zijn nu enkel en alleen te verkrijgen bij scooter restorations: http://www.scooterrestorations.com/lambretta/default.asp?strSearch=hub&x=0&y=0 Link naar reactie
Moon the Loon Geplaatst: 29 oktober 2011 Delen Geplaatst: 29 oktober 2011 en as ge de boekskes moet geloven dan zijn de SIL hubs nog de beste vervanghubs die er zijnnu enkel en alleen te verkrijgen bij scooter restorations: http://www.scooterrestorations.com/lambretta/default.asp?strSearch=hub&x=0&y=0 = UNI Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Gearchiveerd
Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.