Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Kabels versnellingen aansluiten-Tips?-


Timmie

Aanbevolen berichten

Wie heeft er wat goede tips om na het trekken van nieuwe kabels ( PK 50 S) voor de versnellingen het aansluiten te vergemakkelijken, m.a.w. hoe ga ik best te werk om dit zo efficient en makkelijk mogelijk te doen?

Hoe weet ik bijvoorbeeld in welke vitesse dat 'wieltje' (onder het blok waar de kabels toekomen) staat? Ik weet dat het één naar de ene kant, dan neutraal en dan twee drie en vier naar de andere kant is en ik voel wel kliks als ik er voorzichtig aan draai met behulp van een tang, maar weet niet goed wanneer hij in wat staat, en ik durf ook niet goed door draaien uit angst iets te beschadigen.

Kan ik dat wieltje dan bvb. best in stand neutraal zetten (vrijloop achterwiel) en dan de linkerstuurhelft ook in stand neutraal zetten , iemand de linkerstuurhelft in positie laten houden, en dan de kabels strak aanspannen?

Is er een makkelijke manier om de postitie 'neutraal' van dat wieltje te vinden?

Hoe doen jullie dit?

Tips welkom!

Thanks again,

T

Link naar reactie

Werk idd zoals je hier vermeld.

Als de versnelling in vrijloop staat kan je aan het wiel draaien onder dat de piston mee beweegt. Als je aan het wiel draait terwijl je de vitessen "verplaatst" gaat dit veel gemakkelijker.

Zorg er voor dat de regelvijsjes va nde kabels volledig ingedraaid zijn vooraleer je de kabels aanspant. Je kan de kabels ook eerst goed aantrekken voor dat je de eindstukjes monteert. De fijnregeling doe je met die regelvijsjes.

Span de kabels ook niet te hard aan, dit bemoeilijkt het schakelen.

Groetjes, nero.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...