Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Lambretta LI 125 S3, Start niet meer, kickstart kapot


Ignace

Aanbevolen berichten

een tweetal weken geleden heb ik mij een lambretta uit 1965 aangeschaft, hij liep perfect maar de vorige eigenaar vermeldde er wel bij dat de cerbu eens uitgekuist moest worden.

Na een paar ritjes in de kleine straatjes hier, viel hij stil en wou hij niet meer starten. mijn broer trapte daarna iets te hard op de kickstart en de verbinding tussen kick en motorblok scheurde.

Het probleem dus: Kickstart is afgebroken, Carburateur moet uitgekuist worden.

Voorlopig heb ik het reservoire van de carburateur leeggemaakt en uitgekuist. Ook heb ik een wisselstuk voor de kickstart en nieuwe pakkingen voor de motorblok.

Nu zit ik met het probleem dat ik de uitlaat niet van het motorblok krijg, en vervolgens ook niet de kickstart kan vervangen. bovendien heb ik geen idee hoe ik aan de carburateur moet beginnen.

is dit alles veel werk en is het misschien beter dat ik hem gewoon bij een garage binnedoen? Of zou ik dit zelf kunnen doen?

dank!

Ignace

Link naar reactie

kan je eens een foto plaatsen van de schade aan je kickstart?

je carbu maak je los aan de inlaat en de naftdarm, pik de gaskabel uit het haakje en vijs de chokekabel los en kuis hem eens helemaal uit (sproeiers uitblazen,...).

je uitlaat is uit twee delen, maak hem los van de uitlaatbocht en aan de 2 (normaal gezien M8) bouten aan de carter en een kleinere aan de onderkant van de carter en de 'uitlaatbuis'. normaal als je hem dan niet zo los krijgt, dan tik je hem los met een rubberen hamer.

dit alles er van uitgaande dat het een standaard uitlaat is.

Link naar reactie

mmmm nu niet om je hier af te zeiken of zo, en iedereen moet ergens beginnen, maar hoe ik het zie kan je geen carbu uitkuisen wat volgens mij een van de eeste dingen is die je met een oldie wel eens nodig hebt en ga je wel een motor openen om de kickstarter te vervangen ???

grtz sidvespa

Link naar reactie

Waarschijnlijk is je kickstartas afgebroken,dit is geen al te groot probleem, erger is dat je mogelijk ook schade hebt aan je carter of carterdeksel. Een foto zou idd al een hele hulp zijn om de schade te bepalen.

Link naar reactie

Het probleem met de kickstart is dat de as van de kickstart is afgebroken juist buiten het motorblok. Aangezien de uitlaat onderaan verroest was, kon ik hem er niet afhalen.

Ondertussen heb ik hem binnengedaan bij B-Streetzone in Zammel.

Die Carbu uitkuisen wil ik nog wel leren om zelf te doen.

@sidvespa, ik ben totaal nieuw in de scooterwereld dus inderdaad, ik moet ergens beginnen :) maar dat ga ik zeker nog leren. En het motorblok moet open omdat het de kickstart zelf niet is maar de as van kick :)

thanks voor de snelle antwoorde iedereen.

Is er btw iemand uit het antwerpse die me een quicky kan geven over de Carbu? Of een filmpje kan maken? Zou handig zijn ;)

Link naar reactie

Kwist niet dat hij tegenwoordig een winkel had in rumst :s

tja hij is nu eenmaal nieuw in rumst he ,grapjas

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...