Ga naar inhoud
Vespaforum.be

tandwielen px 125


geronimooo

Aanbevolen berichten

Er is inderdaad verschil tussen oude PX-en en dan de modellen vanaf de PX125E . De oude hebben een zwaardere verhouding , maken minder toeren of een hogere topsnelheid (5km/u verschil ongeveer )

De tandwielverhoudingen vind je in de manuals ... doch het exacte aantal tanden heb ik zelf ook nog nooit gevonden . zelfs als je op verschillende verkoopsites kijkt , vind je regelmatig verschillen . Het is dan vooral moeilijk als je een blokje gekocht hebt waar al mee geprutst is

Link naar reactie

Goede avond,

Bij mij is het nu een px80, waar een 150 cc cilinder op staat, met een koppeling van een 200 en de primaire tand van een 200, nl 23/65.

Dit rijd eigenlijk niet slecht, maar ik zou graag wat meer speling hebben tijdens het rijden, maw, ik moet tot aan 50 constant schakele, ik zit dan al in 4 de.

Daarom dacht ik van een kerstboom en tandwielen van een 125 te monteren.

DIt in combinatie met die 23/65.

Iemand ervaring, tips?

merci

Link naar reactie

Dat zal niet lukken vrees ik >> Dan zit je met de overbrenging volledig van een 200cc .

Als je de complete kerstboom en tandwielen vervangt door die van een 125 , dan moet je terug naar een 21/22 tands-koppeling in combinatie met een 67/68-tands primair .

Mocht het om de prijs gaan , dan wil ik eventueel jouw koppeling en primair overnemen >> mail maar dan ( ik heb ook nog een 21-tands liggen dus ruilen is mogelijk )

Link naar reactie

waarom zou dit niet gaan? Het gaat nu wel met de vertanding van een 80.

Het is zeker niet om de prijs te doen, ik mezelf gewoon wat meer vrijheid geven tijdens het rijden, zodat ik niet constant hoef te schakelen tot aan 50.

Zou het helpen als ik enkel de tandwielen van uitgaande as vervang? en de kerstboom zou hou.

merci

Link naar reactie

Met de vertanding van een 80 gaat het omdat die overbrengingsverhouding lichter is dan die van een 125 ; de koppelingsverhouding heb je al vezwaard door de 23/65 van een 200. Als je de andere overbrengingsverhouding verzwaard , dan trekt de 150 cc het niet meer .

Enkel de tandwielen van de uitgaande as vervangen is uit den boze >> de tandwielspeling klopt dan niet meer . afhankelijk of deze groter of kleiner zijn , komen de tanden vast in elkaar , ofwel raken ze enkel op het uiteinde en slijten ze onmiddellijk af

Link naar reactie

ach ok,

Gewoon zo laten, of de hele santeboetiek vervangen en terug een gewone koppelingsverhouding monteren dan is de optie.

Niemand die kan zeggen hoeveel tanden de versnellingen juist hebben? Daar de kerstboom meestal dezelfde zijn tussen het oude en nieuwere type px'en.

merci

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...