Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Welke statorplaat op een Pk50S?


designo

Aanbevolen berichten

Dit is wat ik vond achter m'n vliegwiel

IMG_3307.jpg

IMG_3311.jpg

Is een 19mm krukas, geen elestart, wel pinkers.

Weet iemand welke statorplaat compatibel is met dit blok én het origineel vliegwiel?

Sip bied volgende aan (8 kabel terwijl ik er maar 5 nodig heb):

http://www.sip-scootershop.com/main/base/Details.aspx?ProductNumber=19951800&_language=DE

SCK bied volgende aan (3 kabel terwijl ik er 5 nodig heb):

http://www.scooter-center.com/scoweb/pages/productdetail.grid?product=288621643351552&target=productdetail&category1=C%3AC_V&category2=CAT

Link naar reactie

Ik denk die van sip 19mm krukas is dat geen nederlands model.

Die 8 bij sip slaat dit niet op 5 voor u lichtspoelen en 3 voor u ontsteking.

Volgens mij heeft de getoonde statorplaat ook 8 draden ik tel 3losse draden en 4 gebundelde draden zullen der wel 5 zijn maar kan ik niet zien op deze foto.

Als ik u was zou ik eerst proberen de draden waar de isolatie van defect is te vervangen door nieuwe draden gewoon solderen

Link naar reactie

hetgeen jij hebt is een motor volgens Hollands model: de PK50S motor die in een XL zit zonder Elestart en dus ook zonder batterij

http://www.scooterhelp.com/manuals/pk.service.manual/pk.service.manual.r.pdf

jij hebt de eerste van de elektrische schema's

eerst zou ik ook proberen van de draden te vernieuwen, lukt wel.

Link naar reactie
19mm ontstekingsplaten voor de PK, die zijn toch niet te krijgen?

Tuurlijk wel MAarten.

Elke conversiekit die een V50 of ET3 op electronische ontsteking wil omschakelen moet via een 19mm krukas toch?

Ik had gehoopt dat de tekst op de site van Sip "Vespa PK50S(B) " dat de 'B' voor België stond.

Dat 8kabels de versie met electrische starter zou zijn of zo... Heeft niemand ooit een Pk stator nieuw gekocht?

Een mailtje naar SIp of bovenstaande stator voor 19mm of 20mm dient heeft enkel volgend antwoord gegenereerd "kann für beiden benutzt werden..."

300 euro voor een Vespatronic op 19mm vind ik wat te vergaand maar kan natuurlijk ook.

Alhoewel een compleet 2dehands blok goedkoper zou zijn.

Solderen kan altijd natuurlijk, maar dan moet je de originele ronde steker eraf knippen en wat "creatief tinnen" , vind ik wat gepruts...

Link naar reactie

Thanx, had ik ook gezien.

Maar "CABLAGGIO A 3 SPINOTTI" betekent maar 3 kabels waar ik er 5 nodig heb.

Bovendien is dat voor een 6 Volt circuit terwijl ik én 12V nodig heb voor pinkers én 6V voor al de rest.

Toch bedankt

Blijkbaar toch veel variaties gemaakt van de Pk50, zonder pinkers, zonder remlicht, electrische starter,

12V, 6V... . ELk land had precies wel zijn variant.

Link naar reactie

Ik zou eens goed kijken naar die tweede statorplaat vertrekken twee zwarte kabels uit bij de ene zijn duidelijk 3 draden te zien voor bobijn de andere is niks te zien hier zitten u draden van u lichtspoelen in en dat zullen der drie zijn wat in totaal 6 maakt.

Dus ik denk dat ge nog steeds die van sip moet hebben met 8 draden.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...