Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Oorbeschermers


Nathasha

Aanbevolen berichten

Zit met het volgend dilemma: ik rijd nu al een tijdje en vind het geweldig: altijd goed gezind als ik terugkom.

Maar der is iets waar ik geen oplossing voor vind: het geruis en lawaai van de wind als ge rapper dan 50 rijd;

Oplossingen: ofwel een hoog scherm: maar trekt dat niet aan uw stuur bij winderig weer?

Ofwel integraalhelm: maar nadeel is dat ge de wind en de geuren niet meer zo ruikt en dat vind ik één van de plezantste dingen op de Vespa, zijn de geurbellen die ge ruikt, vooral waar ik woon (Voerstreek.)

Ofwel oordoppen, wel of niet op maat...

Wat doen de ervaringsdeskundigen onder jullie, plastiekrijders of niet ;-)

Link naar reactie

yep je hebt gelijk, heb vandaag de andere helm aangedaan, die meer op de oren spant en der was minder ruis. De andere helm zit me net iets te lekker nu, spant nog aan het hoofd maar niet aan de oren...

Plezant om te rijden in de Voerstreek hé, kom je dan vanuit Genk?

Link naar reactie

Best is van zoveel mogelijk bij lange ritten gebruik te maken van een integraal helm en oordoppen.

Op maat gemaakte oordopjes zijn natuurlijk het best,maar die kosten ook veel meer natuurlijk.

Veel verlies van geur ga je niet hebben hoor met een integraal helm.

Link naar reactie

ik rijd met een Scorpion EXO-200 (= jethelm met lang visier) en af en toe met Blox Disco

rijden met deze oordoppen is echt zalig, al het (vervelende) geruis wordt weggefilterd

enkel bij koud weer dampt mijn adem soms aan en enkel maar aan de onderkant van het vizier, niks ergs dus

Link naar reactie

Ik heb geen last van damp neen. Als het in de winter vriest of bijna vriest, is het soms wel nodig om over de binnenkant te wrijven met een beetje dreft. Voor de rest heb ik totaal geen last van amp (tenzij bij mist..)

Ik heb er een met ingebouwde zonnebril. Die is echter enkel aan te raden als je met de klep dicht rijdt. Als ik met de klep open wil rijden als het 30° is, zet ik m'n gewone zonnebril op omdat die zonnebril die erin zit, met de gewone klep open, mij qua wind geweldig ambeteert :) 't Zal zoiets ongeveer zijn wat ik heb http://www.hermanverbovenmotoren.be/beheer/prodpics/caberg_downtown.jpg

Link naar reactie

Wanneer je naar een goeie jet met lang vizier kijkt, zie dan eens naar de NOLAN N43 air. Demonteerbaar kinstuk en mogelijkheid tot pinlock voor aandampen in de winter. Heel goeie helm en heel goeie pasvorm. Ingebouwd zonnevizier inbegrepen.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik heb een Copterhelm, en dat is geweldig om mee te rijden, en raar maar waar, met mijn nieuwe integraalhelm (veiliger) heb ik veel MEER geruis!

Oorzaak: het kleine windscherm dat ik heb om op de snelweg stabiliteit te hebben met m'n 125cc. De wind wordt recht op de helm geblazen..

Dus ik rij al echt een hele tijd gewoon met lekkere doppen in mijn oren! Gewoon van die mousse die hard dempen, een zaligheid, maar wel je ogen openhouden! Ik ruik nog alles en het geschreeuw van mijn VHuitlaat is door die doppen echt een diepe brom geworden, ook wel leuk :)

B-) Veel rijplezier aan iedereen! Tooni

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...