Ga naar inhoud
Vespaforum.be

Gts 300 super


Vespadriver200

Aanbevolen berichten

Eindelijk,vandaag is het zover en ga mij een GTS300 Super bestellen.

Na 21 jaar motorijden is de tijd aangebroken voor een nieuw tijdperk.

Na jaren te zitten kwijlen naar iedere Vespa die ik zag , heb ik binnenkort mijn eigen wespje.

Knap forum hier trouwens.

Link naar reactie

Hoi,Veel plezier dan vandaag,Zal er geen spijt van krijgen...

Rij ook al 20 jaar van alles,maar heb met de GTS super naar mijn zin!

Groet,AJ

Link naar reactie

@Bialetti,

Zou het kan er niets over vinden?

Als zo is wacht ik wel even...

Groet,AJ

Link naar reactie

Heb ook even navraag gedaan en de dealer weet ook nog van niets.

125cc,300cc of 350cc,voor mij is het plezier dat telt en genieten heeft niets te maken met de cilinder inhoud.

We zien wel ,al weet ik nu al dat ik enorm ga genieten van mijn vespa.

Link naar reactie

er is een 350 in ontwikkeling maar zou eerder voor de beverly zijn volgens mijn dealer!@vespadriver rij op een 125 of op een 300 das een groot verschil van genieten,maar tss de 250 en 300 is er wel weinig verschil!

Link naar reactie

Hoy vespadriver200 en Vespa simply the best,

Ik zit af en toe op het forum (vooral om de vele commentaren en discussies te volgen)

ik ben ook lid van Triangolo d'oro (hele toffe club)en bij redelijk weer rijdt ik ook mee naar Gent (met een zwarte 300 gts (plastic volgens sommigen hier :)).

Zijn jullie van de streek? ik zelf woon in Steenhuffel.

Groetjes,

François

Link naar reactie
Ja ik heb me onlangs lid gemaakt, aanstaande zaterdag is er een 1e rit voor mij gepland :-) naar gent

de Gentse Feestenrit zou voor elke club toegankelijk zijn.

Goede begeleiding voor first experience zou niet onterecht zijn. ik zou graag meerijden maar hou mijn hart al vast bij pakweg 150 deelnemers...

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Hallo beste GTS 300 eigenaars,

Vier weken geleden merkte ik dat mijn Vespa GTS 300 wel heel erg warm liep, de ventilator sloeg steeds aan.

Bij controle van het peil van de koelvloeistof bleek die ver onder het minimum te staan.

Toen ben ik bij een speciaalzaak de gepaste koelvloeistof gaan kopen - de aanbevolen AGIP koelvloeistof bleek nergens te vinden.

Nu bleek bij nader toezicht de Vespa koelvloeistof te lekken, niet veel maar af en toe wat druppels.

Soms merkte ik zelfs helemaal geen druppels onder de motor.

Toch maar een afspraak gemaakt bij de dealer. Hij staat daar ondertussen drie weken.

Blijkbaar moeten alle dichtingen worden vervangen, er is een lek in de hoofddichting.

De onderdelen van Piaggio waren heel lang onderweg, helemaal uit Italië, volgens de dealer.

De motor moet volledig worden gedemonteerd, volgens de dealer...

Mijn GTS 300 Super is amper twee jaar oud, net uit garantie, (van April 2009) met 10.000km op de teller.

Piaggio wuift volgens de dealer alle verantwoordelijkheid weg.

Ik ben wel erg teleurgesteld, ik dacht dat Piaggio en Vespa toch wel kwaliteit en duurzaamheid zouden leveren. Dit is toch wel een grof mankement zou ik zo denken.

De dealer stelt me ook teleur DRIE WEKEN? Ondertussen maak ik al drie weken extra kosten door met een auto naar het werk te moeten, parkeergeld betalen...

Ze hadden op z'n minst de situatie beter kunnen inschatten vind ik, en mij de Vespa terug te bezorgen in afwachting van de onderdelen en de beschikbaarheid van een technieker die de herstelling kan uitvoeren.

Zijn er mensen met gelijkaardige ervaringen met lekkende koelvloeistof?

Kan ik nog meer ellende verwachten?

Ik kan toch best wel wat aanbevelingen gebruiken qua goeie Vespa dealers.

Welke Vespa dealer(s) in de noordrand rond Brussel zijn echt goed qua onderhoud?

Alvast bedankt,

Domi.

Link naar reactie

Kan je iets preciezer zijn ivm die dichtingen,want eerst zijn het alle dichtingen en daarna de hoofddichting,zit het aan de waterpomp of aan het thermostaathuis of aan de radiator en toestanden ?anyway goodluck en hopelijk niet te veel kosten.

CHEERS

Link naar reactie

@DAXX, bedankt voor de reactie.

De dealer vertelde dat het de hoofddichting is die lekt maar omdat ze de motor nagenoeg volledig moeten demonteren vervangen ze ineens alle dichtingen van het koelsysteem.

Ik kan enkel afgaan op wat men mij vertelt, ik ben geen motor specialist. Toen ik contact opnam met de dealer mbt de herstelling vertelde hij ook nog dat ze de benzinepomp moesten vervangen ingevolge een terugroep actie van Piaggio. Dat zou dan niet worden aangerekend. Ik heb trouwens nog nooit problemen ondervonden met de benzinepomp, maar ok als het moet van Piaggio zal er wel iets aan de hand zijn zeker?

Ondertussen heb ik ook Piaggio aangeschreven om formeel mijn ongenoegen te uiten.

Vriendelijke groet,

Domi.

Link naar reactie

Ok ik begrijp dat je geen motorspecialist bent,maar met het woordje " hoofddichting" ben ik ook ni veel,ti's maar dat Gé U niet te veel nonsens laat wijsmaken,kijk ik rijdt zelf met nen GTS 300 en ik wil van elke storing op de hoogte blijven,alhoewel ik beroepsmatig met motoren te maken heb,moet niemand bij mij afkomen,met den uitleg " mijn hoofddichting lekt" of dit moet een Brusselse verbastering zijn " koppakking " genaamd,maar dan zou ik eerder denken dat het woordje " kulas" gevallen moet zijn,anyway soit mijne dealer moet daar niet met afkomen,met die zever,of er moet " iets ? " afgebroken zijn in uw koelcircuit waardoor idd alles van dichtingen moet vervangen worden,dit is maar een veronderstelling hé,maar aub vraag meer technische details en vraag om eventuele afgebroken of lekkende stukken aan U te geven,zodat wij GTS-eigenaars op de hoogte blijven.

CHEERS

Link naar reactie

De grootste dichting zal wel de koppakking zal zijn, ik weet niet of dat meteen ook de grootste dichting is van het koelcircuit, wellicht wel.

Ik geloof dat het woord koppakking wel gevallen is. In ieder geval zal ik vragen om de vervangen onderdelen ook mee te krijgen.

Thanks.

Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...